Certified Workflow & Process Specialist
Bevezető
Manapság az ügyfél elégedettség biztosítása olyan alap kritérium, amelynek függvénye egyrészt a munkavállalók mentalitása és munkavégzése, másfelől pedig a megfelelő workflow rendszer kialakítása. A vállalatok részéről ez nem mindig könnyű feladat – tekintettel a rohamosan változó technológiai környezetre -, így gyakran szorulnak a legkiválóbb szakemberek is külső támogatásra, segítségre. A Certified Workflow&Process Specialist szeminárium során nem csak a legaktuálisabb információkra tehetnek szert és mélyíthetik el tudásukat a folyamatmenedzsment kapcsán, de lehetőség nyílik arra is, hogy a képzés elvégzéséről résztvevőként oklevelet szerezzenek.
Fókuszban:
- Szabályzatok átalakítása, javítása
- Rendteremtés a káoszban – avagy WF bevezetések gyakorlati tapasztalatai
- WF és dokumentum menedzsment rendszerek jelene és jövője
- Flow rendszerek és megoldások
- Teljesítmény menedzsment a gyakorlatban
- Automatizálás, digitalizálás a folyamatmenedzsmentben
- Hogyan kapcsolódik a LEAN és a Workflow Management?
- Vállalatirányítási rendszerek folyamatai, szabályai, kihívásai a gyakorlatban
- Folyamatfejlesztési játék
Előadók
Akiket már előadóink között köszönthetünk:
- Bálint Ákos, Senior Consultant/Szakmai elnökségi tag, Redbridge Consulting Kft./Vállalati Architektúra Menedzsment Szakértők Egyesülete
- Csaba József, BPM Service Line Director, MORTOFF Informatikai Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
- Dr. Csiszér Tamás, Szenior tanácsadó, Resultator Kft.
- Honos Klára, Lean Expert és fiókvezető, Raiffeisen Bank Zrt.
- Nagy Rita, Stratégiai igazgató, Bob Miller Group
- Tanács Lajos, Alapító, ügyvezető, Wunderplan Kft.
- Tenke Dániel, Workflow és dokumentum menedzsment vezető, MORTOFF Informatikai Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
- Dr. Varga Krisztián, Egyetemi adjunktus, Budapesti Corvinus Egyetem, Információrendszerek Tanszék
- Varró Norbert, Ügyvezető igazgató, Resultator Kft.
- Vuk Annamária, Lean szakértő, MOL-LUB Kft.
Kinek ajánljuk
Hazai közepes és nagyvállalatok
- ügyvezetőihez, cégvezetőihez ,
- stratégiai, üzleti- és szervezetfejlesztési igazgatóihoz, osztályvezetőihez,
- minőségügyi, informatikai, logisztikai, vevői folyamatokkal és vállalati folyamatrendszerekkel foglalkozó vezetőihez,
- üzleti folyamatokban, folyamat-benchmarkingban érintett szakemberekhez, folyamat-menedzsmenttel, informatikai szolgáltatásokkal és szervezetfejlesztéssel foglalkozó tanácsadó cégek képviselőihez.
1.nap
08:20 Regisztráció
08:50 Megnyitó az IIR részéről
Workflow – a működési hatékonyság növelésének kulcsa
09:00 – 10:30
Flow rendszerek és megoldások
- Milyen flow rendszerek léteznek és mely megoldások a legeredményesebbek?
- Ígéretek, melyek nem teljesültek – elvárások, amik egyre nagyobbak
-
Folyamatmenedzsment rendszerek megközelítése és sikere Magyarországon
- Kik a piaci szereplők?
- Hol működik hatékonyan a rendszer?
- Mik a korlátok?
- Eléggé személyre szabottak ezek a szoftverek?
- KKV szektor anyagi korlátai – saját fejlesztések? Verziókövetések, eltérések és fejlődés?
- Folyamatok digitalizálása – a hatékonyabb munkavégzés eszköze?
Előadó: Nagy Rita, Stratégiai igazgató, Bob Miller Group
Tanács Lajos, Alapító, ügyvezető, Wunderplan Kft.
10:30 – 11:00 Kávészünet
11:00 – 12:30
Szabályzatok átalakítása, javítása
- Az ügyfélszerződések érthetővé tétele, tisztázása, leegyszerűsítése
- Belső szabályzatok a működésről – szabályzatok közötti együttműködés, összhang
- Szabályozások és belső folyamatok – ki kezeli ezeket? Mindenki csak a saját területéért felel?
- Milyen mértékben kell, hogy end-to-end legyen a szabályozás?
- Hálózat-kutatás a szabályzatok javítása érdekében – hogyan?
- Irodai folyamatmenedzsment és a hatékony módszerek a szabályzatok mentén
Előadó: Varró Norbert, Ügyvezető igazgató, Resultator Kft.
Dr. Csiszér Tamás, Szenior tanácsadó, Resultator Kft.
12:30 – 13:30 Ebédszünet
Miért fontos a megfelelő flow rendszer és a rendteremtés?
13:30 – 14:30
Teljesítmény menedzsment a gyakorlatban
- Hogyan függ össze a Flow a Mutatószámokkal?
- Miért fontos a rendrakás?
- Hogyan építettük/építjük a teljesítmény menedzsmentünket?
- Mi kell hozzá?
- Milyen előnyök származhatnak ebből?
Előadó: Vuk Annamária, Lean szakértő, MOL-LUB Kft.
14:30 – 15:00 Kávészünet
15:00 – 16:00
Rendteremtés a káoszban – avagy WF bevezetések gyakorlati tapasztalatai
- Mely WF technikákat érdemes alkalmazni a mindennapokban?
- WF bevezetés a pénzügyi szektorban
- Rendteremtés a káoszban
- Igazodás a szervezet folyamat érettségéhez
- Kritikus sikertényezők
Előadó: Tenke Dániel, Workflow és dokumentum menedzsment vezető, MORTOFF Informatikai Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
16:00 Az első nap vége
2.nap
08:20 Regisztráció
08:50 Megnyitó az IIR részéről
Fejlesztés és menedzsment à Költség- és átfutási idő csökkenés à Minőség- és sikernövekedés
09:00 – 10:00
WF és dokumentum menedzsment rendszerek jelene és jövője
- WF rendszerek kategorizálása
- WF rendszerek kiválasztási szempontjai
- Ügyvitel támogató megoldások jelenlegi tudása és a továbbfejlesztés irányai
- Papírmentes dokumentum menedzsment
- Újfajta licenszelési konstrukciók
Előadó: Csaba József, BPM Service Line Director, MORTOFF Informatikai Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
10:00 – 10:30 Kávészünet
10:30 – 12:00
Automatizálás, digitalizálás a folyamatmenedzsmentben
- Dokumentummenedzsment – hogyan lesz a papírból papírmentes?
- Az automatizálás előtti kulcslépés – az egyszerűsítés
- Mik az automatizálás előfeltételei? Mennyire megbízható ez a rendszer?
- Vajon elvész adat az automatizálás során?
- Önjáró feladatok felállítása, automatizált rendszerek kidolgozása
- Hogyan lehet az automatizálással javítani a folyamatok minőségét?
- Az automatizálás előnyei – valóban nem szükséges az állandó felügyelet és az adminisztrációs terhek is csökkennek?
- Valóban költségcsökkentés az egyik előnye az automatizálásnak?
- EBI (Enterprise Buildings Integrator) rendszer – ügyfelek irányába mutató ütemezések, integráció
- Mobil Workflow – terepen/osztott munkahelyen dolgozók eszköze az információ központi feldolgoztatására
Előadó: Bálint Ákos, Senior Consultant/Szakmai elnökségi tag, Redbridge Consulting Kft./Vállalati Architektúra Menedzsment Szakértők Egyesülete
12:00 – 13:00 Ebédszünet
13:00 – 14:30
Hogyan kapcsolódik a LEAN és a Workflow Management?
- Hogyan alkalmazhatóak a LEAN technológiák a folyamatmenedzsment kapcsán?
- Hogyan lehet a LEAN menedzsmenttel fokozni a teljesítményt?
- Szűrhető-e a LEAN-nel a folyamatok értékteremtő képessége?
- Milyen a gerilla LEAN egy nagyvállalati környezetben? Mitől jobb, mint a standard változata?
-
LEAN OFFICE – hatékony erőforrás felhasználás az irodai környezetben
- Példák a gyakorlatban
- Külső vs. belső expert – melyik a célravezetőbb választás?
- Témák, célok, eredmények
Előadó: Honos Klára, Lean Expert és fiókvezető, Raiffeisen Bank Zrt.
14:30 – 15:00 Kávészünet
Best Practice - Workflow a gyakorlatban
15:00 – 16:00
Folyamatfejlesztési játék
Egy összeszerelési játékon keresztül, közös munka során a folyamatfejlesztés néhány sikertényezőjét ismerhetjük meg csoportos foglalkozás keretében.
A cél, hogy csapatban dolgozzunk és értéket teremtsünk!
Játszunk együtt!
Előadó: Vuk Annamária, Lean szakértő, MOL-LUB Kft.
16:00 – 17:00
Vállalatirányítási rendszerek folyamatai, szabályai, kihívásai a gyakorlatban
- Milyen vállalatirányítási folyamatszabályozások és rendszerek léteznek?
- Mely folyamatok jellemzik a vállalatirányítási rendszereket?
- Mely módszerek a leghatékonyabbak a folyamatok kezelésére?
- Megközelítések a vállalatok részéről – vállalati kihívások kezelése
Előadó: Dr. Varga Krisztián, Egyetemi adjunktus, Budapesti Corvinus Egyetem, Információrendszerek Tanszék
17:00 A második nap vége