IIR Magyarország

IT vezető    Onboarding    Certified Excel Macro   AgiconCamp 2017   Certified Energy Trader

 
 

.

Ön itt van: Kezdőlap Rendezvények További témakörök Hatékony Piac- és Versenyelemzés

Hatékony Piac- és Versenyelemzés

Bevezető

Piaci pozíció biztosítása – Növekedési potenciál erősítése

Piac- és versenyinformációk szisztematikus kinyerése, piaci esélyek és kockázatok időelőtti felismerése

Célzott kutatások végrehajtása

Információbeszerzés és -kiértékelés

Ügyfélszegmentálás

Adatok rövid tömör kiértékelése, sűrítés és ábrázolás

A rendezvény végére Ön:

  • Megismeri a szisztematikus versenyelemzés elemeit és módszereit
  • Felfedezi versenytársai erősségeit és gyengeségeit ezáltal részletes információkhoz jut az Ön ügyfeleiről
  • Megtudja, hogy mely információhiányok veszélyeztethetik a vállalat sikerét
  • Megtudja, hogy milyen hagyományos és modern forrásokat használhat fel az elemzéshez

Program

Piacok, Verseny, Ügyfelek és Trendek szisztematikus elemzése

Professzionális piac- és versenyelemzés a stratégiai és operatív vállalati tervezés alapjaként

  • Piaci átláthatóság megteremtése – Megfigyelés és elemzés a releváns piacokon a közvetlen versenytársakon túl
  • Szisztematikus versenytárs-figyelés, mint stratégiai versenyelőny
  • A versenytárs-figyelés folytonossága – Egy fontos sikertényező
  • A vállalkozás számára legmegfelelőbb folyamat megtalálása
  • Célmeghatározás
  • Források találása és információs kutatás
  • Elemzés
  • Kommunikáció
  • Döntéshozatal/Visszajelzés

Versenyképesség célzott felépítése – Elemezze versenytársát!

Az első lépés a szakszerű konkurenciafigyelés felé – Célzott kutatás a releváns verseny információkért

  • Mi a verseny? – Versenytársak és Ügyfelek: Kik ők, hol vannak és mit akarnak?
  • A piac- és versenyhelyzet meghatározása: Mit kell a konkurenciáról tudni?
  • Mely információk számottevők a versenytársakról?

Ismerje meg jobban ügyfeleit!

Ne feledkezzen meg ügyfeleiről és igényeikről!

  • Kik az én ügyfeleim és hogy fest a versenytársak ügyfélstruktúrája? Lehetőségek a szegmentálásra és célcsoport definiálásra
  • Milyen igényeik vannak az ügyfeleimnek és milyen a vásárlási magatartásuk?
  • Pre-shopping: Hogyan és mely csatornákon keresztül gyűjtik be információjukat a (potenciális) ügyfelek vásárlás előtt? Mit nyújt Ön és mit nyújt a konkurencia?
  • A vásárlás döntéshozatali szakasza: racionális és emocionális szempontok alapján választanak az ügyfelek. Hogyan cselekszik a konkurencia ezek a szempontok szerint?

Ismerje meg a profik rendszerét!

Az információáradat uralása és az adatok minőségének ellenőrzése

  • A saját vállalat elemzése – hol állunk mi, hova szeretnénk eljutni?
  • Hasonlítsa össze vállalatát a versenytársakkal különböző technikák segítségével (pl. SWOT-elemzés, GAP-elemzés)
  • Make or buy – Adatok megvásárlása vagy saját kutatás végzése?
  • Versenyadatok minőségének és hitelességének ellenőrzése
  • Információs hálózatok kiépítése és ápolása
  • Kutatási projektek tervezése és lebonyolítása

Célzott információ találás/ -kinyerés

  • Azonosításra és szelektálásra alkalmas információforrások
  • Kutatás stratégiák
  • Milyen források, felmérési technikák állnak rendelkezésre és milyen jelentőségűek?
  • Hagyományos vs. modern megoldások
  • Mely adatok relevánsak?
  • Hogyan jutunk a szükséges adatokhoz?
  • Milyen eszközök állnak rendelkezésre?
  • Kiadós információforrások bemutatása
  • Hogyan lehet olyan adatokhoz jutni, melyekhez egyébként nem könnyű hozzáférni?
  • Etikai és jogi szempontok
  • Hol vannak a határok, meddig lehet és meddig szabad elmenni?
  • Adatvédelem

Adatszűrés

  • Tudáshiány az információáradat ellenére
  • Piac- és konkurenciaadatok jelentőségteljes és felhasználható információvá alakítása
  • Információk feldolgozása és rangsorolása – Mi fontos, mi nem?

Célozzon meg stratégiai versenyelőnyt!

Tartalmak helyes levezetése – Adatok elemzése – Forgatókönyvek/stratégiák kidolgozása

  • Hogyan tudja magát a legjobban a konkurenciától elhatárolni? Nyilatkozatok beállításai/differenciálódás, megkülönböztető jegyek felfedése
  • A konkurencia gyengeségeinek felfedezése és saját erősségek fejlesztése
  • Lehetőségek felismerése és kihasználása

Adat-dokumentálás

  • Információábrázolás, hogy mindenki számára olvasható és érthető legyen
  • Adatok karbantartása
  • Ki milyen információkat kap? Ismerje meg a belső célcsoportot
  • Hogyan jut el a leggyorsabban a megfelelő információ a megfelelő személyhez?

Információforrás szisztematikus/rendszerezett kezelése

  • A rendszerezett információforrás kezeléshez vezető utak
  • Automatizált információgyűjtés a konkurensekről és a piaci történésekről az interneten keresztül
  • Eszközök az információ kereséshez a Google és társain túl

Hogyan használjon adatbázisokat célzottan a szakszerű verseny- és piacelemzéshez

  • Az információk célirányos elosztása? adatbányászat/adatkoldulás/adattárház
  • Adatgondozás – Adatminőség
  • Adatbank és adatterjedelem – mely adatok relevánsak?

 

*A szeminárium bővelkedik a témákban. A pontos hangsúlyhelyezés a helyszínen történik és a jelenlévő résztvevők igényei szerint kerül kialakításra.

Részletek

Rendezvény kezdete: 2017. augusztus 23. 9:00
Rendezvény vége: 2017. augusztus 24. 17:00
Részvételi díj 249.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2017. június 16.

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 249,000.00
2 236,550.00
3 226,550.00
IIR Magyarország Kft. Felnőttképzési nyilvántartási szám: 00206-2012
Intézményakkreditációs lajstromszám: AL-2748

 

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.