Onboarding - Beillesztési stratégia a lojalitás növeléséért és a megtartásért
Bevezető
Az ONBOARDING, mint az üzleti stratégiák új alternatívája még nem a mindennapok része a vállalatok életében. Azonban a tendenciák azt mutatják, hogy egyre több cég belátja szükségét a HR folyamatok fejlesztésének, és ezen innováció élenjáró képviselője a toborzás és kiválasztás kettősének kiegészítője, a beillesztés. Ennek a hármas folyamatnak az összekapcsolása, az orientációs programok kialakítása és beépítése a mindennapokba elengedhetetlen eszköz a munkaerő megtartáshoz és a lojalitás növeléséhez. Számos módszer áll a szakemberek rendelkezésére, amely a beillesztést segíti – kezdve az interjúk során alkalmazható tesztekről, az onboarding day-en át, egészen a mentori programokig.
A szeminárium fő kérdésfelvetése az, hogy ez a feladat is a HR vállát kell, hogy nyomja, vagy érdemes erre külön szakembert alkalmazni, aki felügyelni tudja a megszervezett szocializáció folyamatát és biztosítani tudja a sikerességét.
Fókuszban:
- Mi is az az onboarding?
- A toborzás-kiválasztás és az onboarding kapcsolata
- Motivációs eszközök az onboarding kapcsán
- Onboarding és Mentor program
- Lojalitásnövelés és az onboarding szerepe az employer branding-ben
- A vezető szerepe az onboardingban
- Hogyan mérhető az onboarding sikeressége?
- HR szerepe a beillesztésben
Előadók
Akiket már előadóink között köszönthetünk:
- Ács János, Onboarding Manager, LEGO Manufacturing Kft.
- Bohács Bernadette, HR Ügyvezető igazgató, Ericsson Magyarország és Közép-Európa
- dr. Juhos Andrea, Managing Partner, Lee Hecht Harrison
- Szabó Tímea, Ügyvezető partner, Centaer Consulting
Kinek ajánljuk?
A rendezvény szólni kíván:
Hazai kis, közepes és nagyvállalatok
- ügyvezetőihez, cégvezetőihez,
- onboarding menedzsereihez,
- HR igazgatóihoz, vezetőihez, osztályvezetőihez,
- HR specialistáihoz, generalistáihoz,
- illetve minden olyan szakemberhez, akinek munkaköre közvetlenül érinti a toborzás-kiválasztás-beillesztés folyamatait.
Program
08:20 Regisztráció
08:50 Megnyitó az IIR részéről
09:00 – 09:45
Mi is az az onboarding?
- Mi az onboarding fogalma?
- Mik az elemei, főbb lépései?
- Milyen kompetenciákkal rendelkeznie az onboarding menedzsernek?
- Mennyi időt igényel a folyamat és ezt az időintervallumot mi alapján határozza meg a cég?
- Mitől válik egységgé a toborzás, a kiválasztás és a beillesztés?
-
Orientációs terv és program összeállítása
- Miért fontos, hogy legyen egy kész stratégia?
- Mit kell tartalmaznia az orientációs tervnek?
-
Ki állítsa össze a tervet?
- A teljes HR osztály bevonása szükséges a kialakításhoz?
- A program mit rejt magában?
- Milyen típusai vannak és mi a fő funkciója? – egyéni és csapatszint megkülönböztetése
- Milyen módszereket alkalmazhatnak a vállalatok a program során?
- Milyen elemek támogatják a szakmai és kapcsolati beillesztést?
- KKV vs Multi cég – milyen eltéréseket okoznak a különböző lehetőségek és erőforrások?
Előadó: Ács János, Onboarding Manager, LEGO Manufacturing Kft.
09:45 – 10:30
A toborzás-kiválasztás és az onboarding kapcsolata
- Hogyan lehet már a toborzás és kiválasztás során megalapozni a beillesztési metódust?
- Mire kell oda figyelni a recruitment során, hogy biztosan sor kerüljön az onboardingra?
-
Egység létrehozása – toborzás – kiválasztás – beillesztés
- Mi ennek az egységnek a lényege és milyen hatásai lehetnek/vannak?
- Milyen jelentőséggel bír a toborzás, illetve kiválasztás, mint az orientációs programot megelőző folyamat?
- Az első benyomás hatása: miként érhetjük el, hogy a lehető legpozitívabb kép alakuljon ki a jelöltben a vállalatról és az ott dolgozókról?
- Milyen információkkal kell ellátni a jelölteket/új dolgozókat? Mire lehet szükségük ahhoz, hogy úgy döntsenek, hogy az adott cégnél akarnak dolgozni?
- Ki(k)nek van szüksége beillesztésre? Meg kell különböztetni a vezető pozícióba érkező és a nem vezető pozícióba érkező belépőket?
- A recruitment, mint pre-onboarding: Milyen élményt nyújthat a toborzás és kiválasztás folyamata?
-
Álláshirdetés szerepe az onboardingban – hogyan lehet megtalálni a megfelelő személyt a hirdetéssel?
- Hogyan lehet azt sugallni, hogy hosszú távú elköteleződés a cél mind a két fél részéről?
- Hogyan csábítható el a jó munkaerő a megfelelő álláshirdetéssel?
Előadó: Ács János, Onboarding Manager, LEGO Manufacturing Kft.
10:30 – 11:00 Kávészünet
11:00 – 11:45
Motivációs eszközök az onboarding kapcsán
- Új belépők motiválására legalkalmasabb eszközök, módszerek
- Motiváció a különböző generációk esetében
- Megfelelően motiválni az egyes dolgozókat – akár egyéni módszerekkel
- A folyamat megfordítása – lehet, hogy érdemes lenne előbb embert találni, aztán eldönteni, hogy melyik pozícióra alkalmazza a cég?
-
A gamification, mint a motiválás legmodernebb eszköze – best practice
- Mobile apps – online solutions
- Hogyan tartható fent a lelkesedés? Az első egy évben hogyan fogható meg a motiváció csökkenésének folyamata?
Előadó: Szabó Tímea, Ügyvezető partner, Centaer Consulting
11:45 – 12:30
Onboarding és Mentor program
-
Onboarding program
- Miből kell állnia egy onboarding programnak?
- Kinek mi a feladata?
- Milyen dokumentumokat szükséges átadni az új belépőknek?
-
Mire jó a welcome package?
- Mit kell tartalmaznia a welcome csomagnak, hogy elérjük a célunkat?
- Az egy napos vagy az egy hetes gyorstalpaló a hatékonyabb?
- Mit nem szabad belesűríteni ebbe a napba/hétbe?
- Hogyan tehető interaktívvá ez a nap/hét?
- A vállalati kultúra elsajátítható egy dokumentum alapján?
-
Mentor program
- A mentor program alapjai, elemei
- Hogyan döntik el, hogy ki a megfelelő személy erre a szerepre? Kiből lesz jó mentor?
- Hogyan készítik fel a mentorokat erre a feladatra?
- Mennyi ideig kell, hogy tartson a program?
- A mentor feladatai, felelőssége – hogyan ne lépje át a határt?
- Milyen feedback opciókat érdemes alkalmazni?
- Mikortól engedhető el a mentorált keze?
Előadó: Bohács Bernadette, HR Ügyvezető igazgató, Ericsson Magyarország és Közép-Európa
12:30 – 13:30 Ebédszünet
13:30 – 14:15
Lojalitásnövelés és az onboarding szerepe az employer branding-ben
-
Hogyan növelhető a lojalitás az onboardinggal?
- Eszközök, módszerek, praktikák
-
Mi a szerepe a beillesztésnek az employer brandingben?
- Hogyan erősíti és tükrözi a vállalati képet a beillesztés?
-
Mikortól érdemes elkezdeni a lojalitás kialakítását?
- Lehetséges már az álláshirdetéssel elköteleződést kialakítani?
- Kinek van lehetősége befolyásolni a megfelelő beillesztési stratégiával elérhető lojalitást?
Előadó: dr. Juhos Andrea, Managing Partner, Lee Hecht Harrison
14:15 – 15:00
A vezető szerepe az onboardingban
- Mekkora szerepet vállaljon a vállalat vezetője az onboarding folyamatban?
- Ki lehet a vezető jobb keze ebben az időszakban?
- A HR helyettesítheti/kiválthatja a vezetőt az onboarding során?
- Hogyan lehet felkészíteni a vezetőt a beillesztési folyamat koordinálására?
- Szükség van-e külön Onboarding Managerre vagy megéri spórolni ezen?
- Feedback management az onboardingban
- Mindkét oldalról érkező visszajelzés jelentősége
- Teljesítményértékelés eszközei
- Karrierépítés – milyen lehetőségeket tud biztosítani a vezető a beillesztés alatt állóknak? Eldönthető-e már a beillesztés során, hogy milyen kilátásai vannak az egyénnek?
Előadó: Ács János, Onboarding Manager, LEGO Manufacturing Kft.
15:00 – 15:30 Kávészünet
15:30 – 16:15
Hogyan mérhető az onboarding sikeressége?
- Milyen a megtérülési arány?
-
Milyen költségekkel jár és mennyire térül meg?
- Hard és soft cost
- Valóban hosszú távú befektetést jelent a beillesztésre fordított idő és pénz?
- Hogyan mérhető az új belépő elégedettsége? Milyen időközönként szükséges visszajelzéseket kérni/adni?
- Mitől érezhető a siker? Mitől érzi magát sikeresnek az új belépő? Mivel fokozható a sikerélmény?
Előadó: Ács János, Onboarding Manager, LEGO Manufacturing Kft.
16:15 – 17:00
HR szerepe a beillesztésben – Kerekasztal beszélgetés
- Mikortól és meddig a HR dolga a beillesztés?
- Mennyi plusz munkát jelent a HR-nek az onboarding menedzselése?
- HR szakember szaktudása, ami a beillesztést illeti
- Milyen feladatokat tud elvégezni a HR-es az onboarding során?
Előadó: A nap előadói
17:00 A szeminárium vége
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2017. október 12. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2017. október 12. 17:00 |
Részvételi díj | 169.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2017. augusztus 25. |
Speciális ár |
Gyakornoki programok Szeminárium (2017. október 3-4.) Onboarding - Beillesztési stratégia a lojalitás növeléséért és a megtartásért Részvételi díj a három napra együtt: 299.000 Ft + áfa |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 169,000.00 |
2 | 161,550.00 |
3 | 154,100.00 |