E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Transzferárazás - Update Szakszeminárium

Bevezető

Vegyen részt két napos rendezvényünkön és mélyedjen bele a transzferárazás legaktuálisabb kérdéseibe szakértők, vállalati szakemberek és a NAV szemüvegén keresztül!

A rendezvény fókuszában:

  • Transzferárazás aktuális kérdései – Lehetőségek és veszélyek a transzferárazásban
  • Dokumentáció: túl az elméleten - gyakorlati kérdések
  • Felelősség a nyilvántartás elkészítéséért
  • Csoporton belüli pénzügyi tranzakciók árazása
  • Transzferár-kiigazítás adózási vonatkozásai és adóellenőrzési tapasztalatok
  • Árazási modellek a régióban
  • Az adminisztratív terhek csökkentésének lehetőségei és veszélyei
  • A legutóbbi törvény módosítások hatása a transzferár nyilvántartás készítésére

Előadók

Szakembereink:

  • Bagdi Lajos, Partner – Adótanácsadási Szolgáltatások, Niveus Consulting Group
  • Balázs Péter, Adómenedzser, LeitnerLeitner Tax Kft.
  • Girászin János, Partner - Transzferár Szolgáltatások, Niveus Consulting Group
  • dr. Lakatos Mária, adjunktus, BME Pénzügyek Tanszék
  • Lakatos Zsuzsa, ügyvezető, transzferár- és adószakértő, Tax Revolutions Tanácsadó Kft.

Kinek ajánljuk?

A rendezvényünk szólni kíván:

  • Számviteli szakembereknek
  • Adózási szakértőknek
  • Pénzügyi vezetőknek
  • Transzferárazási szakértőknek

Továbbá minden olyan cégvezetőnek, aki fontosnak tartja, hogy cége a legnaprakészebb és legpraktikusabb tudás birtokában állítsa össze a transzferárazási dokumentációját.

1.nap

8.30     Regisztráció
8.50     Az IIR köszöntője

09:00-10:10
Transzferárazás aktuális kérdései – Lehetőségek és veszélyek a transzferárazásban

  • A transzferárazási kötelezettség felmérés – Lehetséges buktatók és előnyök mérlegelése
  • Veszteségek fajtái és kezelése a transzferárazásban
  • Évvégi korrekciók kezelése transzferárazási és adózási szempontból
  • Magyar számviteli standardok vagy IFRS alkalmazása
  • Felkészülés az Adóhatósági vizsgálatokra
  • Előzetes Ármegállapítási kérelem előnyei és esetleges hátrányai
  • A transzferázással kapcsolatos problémák illusztrálása esettanulmányon keresztül

Előadó: dr. Lakatos Mária, adjunktus, BME Pénzügyek Tanszék

10.10 – 10.30  Kávészünet

10:30-12:00
Dokumentáció, túl az elméleten, gyakorlati kérdések
Formai elvárások:

  • Az NGM rendelet gyakorlati alkalmazása, milyen információkat tartalmazzon egy dokumentáció/szerződés nyilvántartó?
  • Mi tekinthető már elegendő információnak?
  • Hogyan lehet jól kidolgozni az egyes alpontokat, hogy védhető legyen a dokumentáció?
  • Milyen információkat kell feltétlenül megadni? Milyen hosszú legyen egy-egy alpont? Kié a bizonyítási kényszer?
  • A belső szabályozás és az NGM rendelet összehangolása
    A dokumentáció formai követelményei 
    A dokumentáció szakmai követelményei
  • Mennyire szükséges, hogy a két partnernél egység legyen a dokumentáció?

12:00-13:00    Ebédszünet

13:00-14:30
Aktualizálás:

  • Hogy alakulnak a nyilvántartólapok a dokumentáció frissítése esetén?
  • Hogyan zajlik az aktualizálás?
  • Ki a felelőse?
  • Évesszerződés-nyilvántartó összeállítása 

Van-e lehetőség egyszerűsíteni?

  • Hogyan tehető egyszerűvé/egyszerűbbé, de szabályossá a dokumentáció?
  • Egyszerűsített nyilvántartás
  • Összevont nyilvántartás
  • Az anyavállalat dokumentációjára támaszkodhat-e a leányvállalat?

A blokk előadója: dr. Lakatos Mária, adjunktus, BME Pénzügyek Tanszék
14:30-14:50    Kávészünet
14:50-16:00
Transzferár-kiigazítás adózási vonatkozásai és adóellenőrzési tapasztalatok

  • Év végi transzferár korrekciós lehetőségek (transzferár korrekció pénzügyi rendezés nélkül vs. pénzügyi rendezéssel, a transzferár korrekció esetleges hatásai egyéb adónemekre (HIPA, ÁFA))
  • Az APA eljárással kapcsolatos fontosabb tudnivalók és tapasztalatok
  • A közelmúlt adóellenőrzési tapasztalatai

Előadó: Bagdi Lajos, Partner – Adótanácsadási Szolgáltatások, Niveus Consulting Group

2.nap

9.00 – 10.20
Egy dokumentációs keretrendszer kidolgozása
Felelősség a nyilvántartás elkészítéséért

  • Ügyvezető felelőssége
    • az elkészíttetés kötelezettsége
    • a tagok felé történő elszámolás
    • önkormányzati társaság esetében a közvagyonnal való elszámolás
  • Könyvelő felelőssége, avagy mire tejed ki a szerződése és a felelősségbiztosítása?
  • Könyvvizsgáló felelőssége, kamarai ajánlások
  • Az anyavállalat felelőssége, pozitív vagy negatív hozzáállása

Dokumentációs keretrendszer

  • Kötelező-e a szabályzat? Alkalmazásának előnyei
  • Feladat delegálása
    • Munkaszervezetben,
    • Időben,
    • Tartalomban.
  • Ármegállapítás körülményei szerződéskötéskor
  • A korábbi időszak nyilvántartásainak utánkövetése

Előadó: Lakatos Zsuzsa, ügyvezető, transzferár- és adószakértő, Tax Revolutions Tanácsadó Kft.

10.20 – 10.40 Kávészünet

10.40-11.40  

Az adminisztratív terhek csökkentésének lehetőségei és veszélyei, Aktuális jogszabály változások, Ellenőrzési tapasztalatok

  • A mentesülési lehetőségek gyakoribb esetei és lehetséges buktatói
  • Az összevonásban rejlő lehetőségek és veszélyek
  • Alacsony hozzáadott értékű csoporton belüli szolgáltatások (definíció, kritériumok, egyszerűsítési lehetőség a dokumentálás során)
  • Profit-alapú transzferárazási módszerek alkalmazása: Bruttó vs. nettó haszon, a megfelelő jövedelmezőségi mutató kiválasztásának szempontjai
  • Aktuális jogszabályváltozások (CbCR, dokumentációs kötelezettség[GJ1] )

Előadó: Girászin János, Partner - Transzferár Szolgáltatások, Niveus Consulting Group

11:40 – 12:30
Csoporton belüli pénzügyi tranzakciók árazása

  • A leggyakrabban előforduló finanszírozási ügyletek (kölcsön, cash-pool, garancia, stb.)
  • A pénzügyi ügyletek transzferár szempontú kezelése, lehetséges adatforrások
  • Finanszírozási tranzakciók dokumentálásában rejlő kockázatok, azok hatékony kezelése

Előadó: Balázs Péter, Adómenedzser, LeitnerLeitner Tax Kft.

12.30 – 13.30 Ebédszünet

A helyes piaci árak meghatározása

13.30-15.00
A piaci ár meghatározása a transzferárazásban. Árazási modellek a régióban

  • Hogyan alakul az OECD irányelvek és a magyar jogszabályi háttér viszonyulása?
  • Hogyan határozhatóak meg a piaci árak?
  • Funkció, kockázat, eszköz analízis hatása a transzferárra
  • Mi az a piaci ár, amire a NAV hivatkozik a vizsgálatai során?
    • Hogyan lehet ellenőrizni a piaci árnak való megfelelést?
      • Mekkora eltérés lehetséges még határon belül?
  • Mi alapján számolható ki a transzferár?
    • Költség vagy tevékenység?
  • Lehet-e a transzferár meghatározásában figyelembe venni a cégspecifikusságot?

15.00 – 15.30  Kávészünet
15.30-17.00
Problematikus részterületek kérdései

  • Konszernérdek és jogszabály-értelmezés, hogyan egyeztethetőek össze?
  • Meddig lehet a konszernérdek védhető a NAV-al szemben?
    • Van-e feltételezett jóhiszeműség a piaci ár megállapítása és értékelése során?

Jellemző szerződések

  • Licence díjak – név, logó stb. használat kérdései
    • Mi a reális árazási módszer, ha az anyavállalat felé fizet a leányvállalat licence vagy névhasználati díjat?
  • Kirendelési szerződés részei
    • a futamidő, lakhatás, adózás kérdései
  • Egy Headquarter elszámolásba mi számítható bele?
  • Pénzügyi szolgáltatások (kölcsön, cash, faktoring, swap ügyletek, garancia, váltók)
  • Szolgáltatási szerződések (management, HR, jogi, számviteli, stratégiai)
  • Eszközértékesítések

A blokk előadója: dr. Lakatos Mária, adjunktus, BME Pénzügyek Tanszék

 

 

Részletek

Rendezvény kezdete: 2017. szeptember 21. 9:00
Rendezvény vége: 2017. szeptember 22. 17:00
Részvételi díj 249.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2017. augusztus 4.
Helyszín K+K Hotel Opera
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 249,000.00
2 236,550.00
3 226,550.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.