IIR Magyarország

Bankszektor    PSD2    Enkon   IoT   Ipar 4.0

 
 

.

IT cost és projekt controlling szeminárium

Bevezető

Az IT vezetők egyik nagy feladata, hogy bizonyítsák a menedzsment számára azt az értéket, amit az informatika teremt. Ehhez azonban ki kell építeni egy jól működő IT kontrolling rendszert. Tudni kell tervezni a beruházásokat, a költségeket, el kell végezni az IT szolgáltatások díj kalkulációját. Szemináriumunk mindezekhez nyújt támogatást kiváló IT szakértők tolmácsolásában.

A szeminárium kiemelt témái:

  • Az IT controlling és az IT controller szerepe a modern vállalati környezetben
  • Asset Management: avagy mit is controllálnuk pontosan?
  • Az eszközmenedzsment hardver és szoftver oldala
  • Beruházás és költségtervezés
  • Mérőszámok a controlling folyamatokban
  • IT szolgáltatások árazása
  • Projekt controlling rendszerek kialakítása
  • Outsourcing döntések előkészítése
  • Az SLA kialakításának szempontjai

1.nap

8:30 Regisztráció
8:50 Megnyitó az IIR részéről

9:00 – 10:30      Az IT controlling folyamat és az IT controller szerepe a vállalat működésében

  • Miért, kinek és mikor kell IT controlling
  • Hogyan tervezzen az IT controlling
  • Követő és folyamatba épített kontrollok
  • IT controlling megvalósíthatóságának feltételei
  • IT és az IT controlling eredményessége, hatékonysága

Előadó: Fekete Attila, Ügyvezető, Vezető ISMS auditor, Igazságügyi szakértő

10:30 – 11:00 Kávészünet

11:00 – 12:30 Projektcontrolling rendszerek építése és működése

  • Milyen projektcontroller szerepek vannak/lehetnek?
  • Miként működik együtt projektcontroller, projektvezető, pénzügyivezető és mások?
  • Milyen típusú IT projektekkel van dolgunk a sokoldalú kontroll során?
  • Mit és miképp tervezzünk, kontrolláljunk (irányítsunk) az IT projektekben?
  • Alapozzunk-e a PMBOK, a PRINCE2 vagy a SIMPLe kontrolljának praxisára?
  • Miért lehet segítségünkre a rendszertervezésben, működtetésben a poliszisztéma?
  • Melyek a projektcontrolling részrendszerek és mi a funkciójuk?
  • Milyen kapcsolódásokkal számoljunk a funkcionális-rendszerek között?
  • Miképp vezessük be a projektcontrolling rendszert?
  • Milyen technikákat, technológiákat, alkalmazásokat, adatbázisokat használhatunk?
  • Esetek, tapasztalatok, tanulságok

Előadó: Véry Zoltán, senior controller, c. egyetemi docens, oktató (METU)

12:30 – 13:30 Ebédszünet

13:30 – 15:00 Beruházás és költségtervezés a controlling folyamatokban

  • Hogyan épül fel az informatikai költségstruktúra?
  • Hol van az IT büdzsé helye a szervezetben?
  • Tervezés és beszámolás: Hogyan alakítsuk ki a szervezet felelősségi és elszámolási rendszerét?
  • Hogyan tudja IT controlling árképzésen, mérésen keresztül elősegíteni a demand management megfelelő működését cégcsoporton belül?
  • Milyen controlling szempontokat kell figyelembe venni az eszköz és alkatrész igények, valamint egyéb beszerzések tervezésénél és jóváhagyásánál?
  • Milyen beszerzési tervet kérjen a pénzügy az IT beszerzések tervezése során?
  • Informatikai működés hatékonysága vagy költséghatékonyság: érdemes-e kompromisszumot kötni a szükséges fejlesztések elbírálásakor?
  • Hogyan és milyen megtérüléssel kell számolni az IT beruházások kialakítása során?
  • Controlling szempontok alapján melyik a kifizetődőbb? A dobozos termékek, az egyedi, szervezetre szabható piaci megoldások vagy esetleg a saját, belső fejlesztés?
  • Melyek az IT audit során felmerülő megszorítási pontok?
  • Hogyan kell számolni az akvizíciós értéket?
  • Melyek a legköltségesebb területek és milyen módon lehet ezen költségeket racionalizálni?
  • Milyen rugalmas bővítési lehetőségek vannak?
  • Hogyan és milyen módszertanok alapján alakítható ki az IT költségek allokációja?
  • Milyen módszerekkel határozhatóak meg az indirekt költségek?

Előadó: Klotz Tamás, Senior Presales Advisor, SAP Hungary Kft.

15:00 – 15:30 Kávészünet

15:30 – 17:00 Mérőszámok a controlling folyamatokban

Előadó: Bene Tibor, IT manager, Carlson Wagonlit Travel Rt.

2.nap

9:00 – 10:30 IT szolgáltatások árazása

  • Milyen módszerek állnak rendelkezésre az IT pénzügyi mérésére?
  • Hogyan lehet a belső folyamatokat árazni?
  • Szolgáltatáskatalógus összeállítása – milyen szolgáltatásokat árazunk a kimeneti oldalon?
  • Hogyan hasonlítható össze egy belsős szolgáltatás fejlesztése egy kiszervezett szolgáltatással?
  • Profitcentrum vagy költségcentrum?
  • Költségösszetevők azonosítása – milyen költségek jelentkeznek a bemeneti oldalon?
  • Közvetlen/közvetett költségek felosztása
  • Költségfelosztási modell kialakítása és használata a gyakorlatban
  • Nyilvántartások strukturálása, buktatók
  • A belső árazás különböző szintjei – üzleti szegmensek vs. szervezeti egységek
  • Transzparencia – a vállalat különböző területeinek motiválása az IT költségek optimalizálása érdekében
  • Hogyan határozható meg egy termék vagy szolgáltatás piaci ára a transzferár folyamatok kapcsán?

Előadó: (egyeztetés alatt)
 
10:30 – 11:00 Kávészünet

11:00 – 12:30    Asset Management: avagy mit is controllálunk pontosan?

Az eszközmenedzsment hardver oldala:

  • Mennyire kötöttek a hardver beszerzések?
  • Milyen szempontokat kell érvényesíteni az eszközbeszerzések/kivezetések során?
  • Hogyan kezeljük a beruházásokat számviteli szempontból?
  • Hogyan alakítható ki a karbantartási költségek controllingja?
  • Hogyan alakul az informatikai eszközök menedzsmentje és ROI kapcsolata?
  • Béreljünk vagy beruházzunk? Hogyan döntsünk?

Az eszközmenedzsment szoftver oldala:

  • Security:
  • Hogyan alakítható ki az információbiztonság controllingja?
  • Adatbiztonság, adatvédelem szempontjából melyek a legfontosabb követelmények?
  • Licencek:
  • Hogyan lehet a nem használt licenceket kivezetni?
  • Miként lehet a szoftver igényeket pontosan felmérni?
  • Hogyan lehet a licence költségeket csökkenteni, valamint hogyan valósítható meg ezek controllingja?
  • Hogyan döntsük el, hogy melyik jobb nekünk, az egyszeri beruházás vagy a havi díjas konstrukció?
  • Alkalmazás:
  • Hogyan lehet a mobilalkalmazásokat megfelelően szabályozni?
  • Cloud computing:
  • Milyen ROI-val érdemes számolni? Megéri-e bevezetni? Milyen controlling szempontokat érdemes figyelembe venni a megvalósítás során?
  • Hogyan alakítható ki a költségkontroll a felhő alapú szolgáltatásoknál? Mi a költségvonzata?
  • BYOD:
  • Növelhető-e a munka hatékonysága a segítségével? Hozhat-e árbevétel növekedést az ezzel elért költségcsökkentés? Mennyi biztonsággal kapcsolatos többletköltséget von maga után?
  • BCP és BCM
  • Hogyan kezelhetőek a controlling számára a katasztrófamenedzsmenttel kapcsolatosan felmerülő költségek?
  • Hogyan alakítható ki az üzletfolytonosság controllingja?
  • Továbbá
  • Miképpen valósítható meg a felhő alapú szolgáltatások controllingja?

Előadó: Karaba Zoltán, Global IT Transition & Transformation Manager, BP 

12:30 – 13:30 Ebédszünet

13:30 – 15:00 Outsourcing döntések előkészítése

  • Költségcsökkentés céljából mely területeket érdemes kiszervezni, és melyeken érdemes hosszú távon a saját üzemeltetést választani?
  • Milyen üzleti szempontokat érdemes figyelembe venni a kiszervezésnél?
  • Miért és hogyan születik meg a döntés? Milyen számítások, mutatók alapján? Hogyan lehetséges ezek utólagos visszamérése?
  • Mennyivel kifizetődőbb a kiszervezés a saját tevékenységnél (a tevékenységi köröket figyelembe véve)?
  • Mennyibe kerül ez valójában?
  • Milyen “vakfoltokat” érdemes figyelembe venni, hogy teljes körű és pontos számításokkal alapozzuk meg a döntést?
  • Milyen gyakorisággal érdemes felülbírálni a rendszert, hogy valós képet kapjunk annak hatékonyságáról?
  • Hogyan támogatja a kiszervezés a hosszú távú stratégiát?

Előadó: Karaba Zoltán, Global IT Transition & Transformation Manager, BP

15:00 – 15:30 Kávészünet

15:30– 17:00  Service Level Agreement kialakításának szempontjai

  • Mi a controller szerepe az SLA kialakításánál?
  • Hogyan kell az SLA-t a legoptimálisabban meghatározni?
  • Melyek az összehasonlíthatósági és jövedelmezőségi szempontok az SLA számításnál?
  • Hogyan lehet az SLA-kat, illetve ezek működési, minőségi szintjeit árazni?
  • Hogyan lehet biztosítani, hogy minden lehetséges eseményre kiterjedjen?
  • Milyen szakértelmet kívánnak az egyes támogatási szintek? Milyen protokoll szerint történjen a hibakezelés?
  • Milyen módokon lehet növelni a call centerek szakértelmét?
  • Hogyan és milyen lépésekben kerül megoldásra egy SLA esemény?
  • Milyen szempontokat kell figyelembe venni a szerződés megkötésekor? (válaszidő, megoldási idő, optimális kihasználtság elérése, szerződésmódosítási opció, stb.)

Előadó: Karaba Zoltán, Global IT Transition & Transformation Manager, BP A szeminárium vége

Részletek

Rendezvény kezdete: 2017. október 24. 9:00
Rendezvény vége: 2017. október 25. 17:00
Részvételi díj 249.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2017. szeptember 8.
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 249,000.00
2 236,550.00
3 226,550.00
IIR Magyarország Kft. Felnőttképzési nyilvántartási szám: 00206-2012
Intézményakkreditációs lajstromszám: AL-2748

 

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.