E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Ön itt van: Kezdőlap Rendezvények Szeminárium Beszerzés Kompakt Kurzus - Beszerzéskontrolling, beszerzői és szállítói teljesítményértékelés és szolgáltatás beszerzések

Beszerzés Kompakt Kurzus - Beszerzéskontrolling, beszerzői és szállítói teljesítményértékelés és szolgáltatás beszerzések

Bevezető

A beszerzési tevékenység a vállalat számos részterületére kiterjed, nemcsak a szorosan vett beszerzési területekre. A beszerzésért felelős szakembereket már régóta foglalkoztatja a kérdés, hogy vajon érdemes-e központosított beszerzést alkalmazni, mit érdemes központosítani a költséghatékonyság érdekében és mi az, amit meg kell hagyni a leánynak, a demand shaping alkalmazása mit eredményezhet a megtakarítások terén és hogyan valósítható meg a spend management?

Mindemellett szintén releváns kérdés, hogy mi a beszerzés feladata azokban az esetekben, amikor adott tevékenység szorosan nem kapcsolódik a beszerzéshez, mégis befolyással és hatással lehet a vállalat egészére és akár a beszerzők feladataira is: HR, Marketing és IT szolgáltatásbeszerzés kérdései.

Rendezvényünk mindezeket az aktuális és fontos kérdéseket hívatott bemutatni.

Rendezvényünk szólni kíván:

  • Lokális és regionális beszerzési vezetőkhöz, szakértőkhöz, főmunkatársakhoz, specialistákhoz
  • Purchasing, procurement, illetve sourcing managerekhez, osztályvezetőkhöz, szakemberekhez
  • A szolgáltatás beszerzések területén tevékenykedő munkatársakhoz: HR, Marketing, IT beszerzőkhöz
  • Supply chain és logisztikai vezetőkhöz, igazgatókhoz
  • Beszerzési projektekben érintett szakemberekhez, bármilyen funkcionális területről
  • Cégvezetőkhöz, pénzügyi, stratégiai és üzletfejlesztési vezetőkhöz

Továbbá szívesen látjuk a beszerzési tanácsadókat, valamint a beszerzést támogató informatikai, vállalatirányítási rendszereket szállító tanácsadó és szolgáltató vállalatok képviselőit is.

Előadók

A szeminárium szakemberei között:

  • Bene Tibor, IT Manager, Carlson Wagonlit Travel
  • Deme Zoltán, procurement expert
  • Hackenberger Erika, Head of Procurement, IT Services Hungary
  • Kepenyes Csilla, Stratégai beszerzési osztályvezető, Magyar Telekom Nyrt.
  • Kovács Gábor, független compliance szakértő
  • Prókay István, Senior menedzser Beszerzés, Borsodi Sörgyár Kft.
  • Sziráki József, Central European Buying Manager, Tesco Global Áruházak Zrt.
  • Tóth Balázs Endre, Global Category Manager Marketing, Deutsche Telekom

1.nap

 

1. nap, 2018. november 20.,kedd

8:30 Regisztráció

8:50 Az IIR Megnyitója

Beszerzési kontrolling: a beszerzés eredményessége, beszerzői és szállítói teljesítményértékelés

9:00-10:30 A beszerzés szerepe és helye a szervezetben

  • Mi a beszerzési tevékenység és ki végzi azt valójában? Mik a beszerzés (lehetséges) funkciói? Hogyan a teremt beszerzés(i tevékenység) hozzáadott értéket?
  • Ki a beszerző és tud-e róla, hogy ő beszerez?
  • Alapfogalmak: stratégiai, taktikai és operatív beszerzés; kategória-menedzsment
  • Mitől függ az, hogy van-e dedikált, beszerzést főtevékenységként végző szervezeti egység? Tudatos döntés / hagyomány / politikai játszma?
  • Mennyire vonják be egyes területek folyamataikba a beszerzést? Avagy mennyire vonják be a Beszerzést a beszerzésekbe?
  • Indokolt-e külön beszerzési szervezeti egység / funkció fenntartása? Hogyan változhat ez a cég növekedésével (fázisok)?
  • Hol van igazán a beszerzésnek a helye? Milyen előnyei, hátrányai vannak, ha:
  • pénzügy
  • Supply Chain része
  • máshol található, egyéb más terület részét képezi a beszerzés?
  • Merre tart a beszerzés? A beszerzés jövőjét alakító fő trendek
  • Melyek azok az elektronikus eszközök, amelyek segítik, egyszerűsítik a beszerzést? – Vállalatirányítási rendszer, dokumentumkezelés, archiválás, elektronizálás
  • Beszerzési infrastruktúra: tárgyi feltételek, szoftveres környezet; papíralapú vs. elektronikus tenderezés

Központosított beszerzés létrehozása, gyakorlati megvalósítása

  • A központi beszerzési funkciót betöltő szervezeti egység létrehozásának, a beszerzési funkció felállításának lépései
  • Mi az, amit érdemes központosítani a költséghatékonyság érdekében? Centralizált, decentralizált, koncentrált és dekoncentrált beszerzés
  • Gyakorlati példák központosítással kapcsolatos döntésekre

Előadó: Deme Zoltán, procurement expert

10:30-10:50 Kávészünet

10:50-11:50 Marketing-szolgáltatás beszerzés

  • Hogyan néz ki a beszállítói piac? Milyen a felépítése? – Direkt, vagy ügynökségeken keresztül?
  • Ügynökségi bevételek
  • Melyek az ATL és BTL eszközök jellemzői?
  • Hogyan és milyen hatékonysággal lehet mérni egy marketingköltés eredményét?
  • Melyik megoldás a leghatékonyabb online marketingköltésnél, szakosodott vagy általános portálok?
  • Miként lehet bevételi számokhoz kötött árazást kialakítani?
  • Hogyan tudja elérni a beszerző a beszállítói árak csökkentését változatlan minőség biztosítása mellett?

Előadó: Tóth Balázs Endre, Global Category Manager Marketing, Deutsche Telekom

11:50-12:50 Beszerzés – Compliance – Korrupciómegelőzés

  • Hogyan épüljön fel? Milyen feladatokat vonjon magához?
  • Miként valósítható meg a beszállítók átvizsgálása?
  • Ki mit tesz beszerzőként azért, hogy fel se merüljenek korrupciós esetek?
  • Ki mit tesz azért, hogy:
  • a versenysemlegességet,
  • a teljes átláthatóságot biztosítsa?
  • a beszerzési policy megvalósítása megtörténjen?
  • Milyen gyakorlati lépéseket tehet a beszerző az elvek, a policy megvalósításához?

Előadó: Kovács Gábor, független compliance szakértő

12:50-13:50 Ebédszünet

13:50-14:50 Beszerzői teljesítményértékelés, KPI-ok, a beszerző teljesítményének prezentálása a vállalatvezetés felé

  • Milyen időtálló módszerek vannak a beszerzői teljesítményértékelésnél?
  • Melyek a trendszerű, de aktuális teljesítményértékelések?
  • Milyen gyakorisággal kell ezt mérni?
  • Mik a látható és „nem látható” teljesítmények?
  • Hogyan tudja a beszerző a KPI-ok és a válllalata számára nem látható teljesítményeit elismertetni?
  • Internal Stakeholder management

Előadó: Prókay István, Senior menedzser Beszerzés, Borsodi Sörgyár Kft.

14:50-15:10 Kávészünet

15:10-16:20 A szállítói értékelés alkalmazása a beszállítói lánc biztonságának és a beszerzési tevékenység eredményességének növelésére

  • Hogyan szolgálja a beszállító értékelési rendszer a beszerzési szervezet céljainak elérését?
  • Hogyan lehet mérhetővé tenni a beszállítók hatékonyságát?
  • Milyen mérőszámokat érdemes alkalmazni a beszállítók mérésére?
  • Hogyan használjuk fel a beszállító értékelések eredményeit a beszállítói bázis összeállításakor illetve az egyes ajánlatok összehasonlításakor?
  • Hogyan lehet összehasonlítani egy új beszállító várható teljesítményét a már meglévő beszállító bázis teljesítményével? Hogyan lehet megbecsülni az új beszállító várható teljesítményét már az első tapasztalatok megszerzése előtt?

Előadó: Sziráki József , CE Category Buying Manager Retail

Group Procurement, Tesco Global Áruházak Zrt.

16:20 A szeminárium első napjának zárása

2.nap

8:30 Regisztráció

8:50 Az IIR Megnyitója

Szolgáltatás beszerzés a vállalati struktúrában

9:00-10:15 Szolgáltatás beszerzés általános mérföldkövei

  • Mennyiben átültethető a termelés-beszerzési logika a szolgáltatásokra? Országosan ugyanaz a cég tudja-e ellátni az adott szolgáltatást? - Takarító szolgáltatás, őrzés védelem, épület/létesítményüzemeltetési egyéb szolgáltatások
  • Milyen megoldások lehetségesek a szolgáltatás beszerzésnél? Házon belül kell külön beszerzőcsapatot kialakítani, külső tanácsadót megbízni, vagy a cég a tanácsadóval együtt közösen bonyolítsa a beszerzést?
  • Mely szolgáltatást érdemes kiszervezni és mit nem?
  • Milyen kockázatok vannak szolgáltatások kiszervezésénél?
  • Alternatív ötletek saját csapat, munkaerő kölcsönzés + szakértői kontroll felállítása
  • Szolgáltatási paraméterek, KPI-ok meghatározása és SLA-k kialakítása
  • Szállítók kiválasztása és értékelése
  • Milyen módon lehet egy szolgáltatásnál alkalmazni az elektronikus eszközöket? Pl.: aukció, lehet-e katalogizálni?
  • kiválasztásnál: aukció
  • működtetésnél: katalógus
  • Mennyire használható a standardizálás a szolgáltatásoknál és milyen esetekben kivitelezhető?

Előadó: egyeztetés alatt

10:15-10:45 Kávészünet

Szolgáltatás beszerzés lépésről lépésre

10:45-14:45 Szolgáltatás beszerzések sajátosságai terület specifikusan

10:45-11:45 Személyhez kötődő javak beszerzése

  • Személyhez kötődő javak általános és közös jellemzői, sajátosságai, beszerzése
  • Érdekeltek, érintettek közötti kommunikáció, bevonás, eltérő prioritások, közös platform kialakítása, elvárások menedzselése: felhasználó kolléga, igénylő szakterület (pl. sales) költséggazda szakterület (pl. HR, jog, műszaki terület), beszerzés
  • Sajátosságok szemléltetése beszerzési tárgycsoportonként:
  • Munkaerő-kölcsönzés
  • Élőerős őrzés-védelem
  • Ügyvédi, jogtanácsosi szolgáltatás
  • Tanácsadói, szakértői szolgáltatás
  • Munkaerő-közvetítés, toborzás
  • Oktatás: szakképzés, tanfolyamok, nyelvoktatás
  • Utazás (közlekedés, szállás)
  • Munkavédelemmel kapcsolatos termékek, munkaruha
  • Személyes használatú munkaeszközök
  • Gépjárművek
  • Munkahelyi étkezés (kantin)
  • Sport, egészségügyi és jóléti szolgáltatások
  • A beszállító kiválasztás és minősítés szempontjai
  • A teljesítmény mérése – objektív és szubjektív szempontok beépítése az értékelésbe és a szerződésekbe

Előadó: Deme Zoltán, procurement expert

11:45-12:45 A beszerzés mérése, eredményessége, hatékonysága, költséghatékonyság – demand shaping – spend management

  • Hogyan mérjük a beszerzést?
  • Milyen mód lehet jól mérni a beszerzés munkáját, eredményét, hogy hozza-e az elvárt megtakarításokat?
  • Milyen megtakarításokat lehet elérni, ha hatékonyan alkalmazzák a demand shaping-et, ha folyamatosan felülvizsgálják és összefésülik cégen belül az igényeket? – Deutsche Telekom-os példa
  • Hol van a beszerzés szerepe a folyamatban? – köztes kontrolláló és felülvizsgáló szerep: rugalmasság vs kontroll
  • Mennyiben támogatja a kontroll és a szigorúbb szerződéses feltételek rendszere (szabályozási háttér) a költséghatékonyságot?
  • Hogyan valósítható meg a spend management?

Előadó: Kepenyes Csilla, Stratégai beszerzési osztályvezető, Magyar Telekom Nyrt.

12:45-13:45 Ebédszünet

13:45-14:45 IT Szolgáltatás beszerzés

  • Hol különül el az IT és a beszerzés, hol válik szét a felelősség?
  • Miben tér el az IT beszerzés a többi szolgáltatásbeszerzéstől?
  • Melyek az IT-beszerzés feladatai a különböző szervezeti formák esetében?

Hogyan zajlik egy sikeres beszerzés?                                              

  • Valóban szükségessé vált a beszerzés?
  • Megfelelően ismerjük a rendelkezésre álló eszközeinket?
  • Megoldható lenne a felmerülő probléma beszerzés nélkül is?
  • A beérkező ajánlatok kezelése és értékelése
  • Az ajánlatok értékelésének szempontrendszere
  • Mely kritériumok lesznek a nagyobb súlyúak a döntésben?
  • Hogyan valósul meg a beszerzés?
  • Minden felmerülő igény megvalósult-e?
  • Üzembe tudott-e állni a megvásárolt eszköz?
  • Hogyan mutatható ki, hogy sikeres volt a beszerzés?
  • Milyen kontrolling eszközök ajánlatosak az IT beszerzés esetében
  • Melyek a jó beszerzés mérőszámai?
  • Utánkövetés
  • Elérte-e a beruházás a kívánt célt?

ROI – Tegye mérhetővé a megtérülést!

  • Mennyi az elfogadható megtérülés?
  • Mérés módszerei, technikái, illetve a mérés folyamata – Hogyan számolható ki a ROI?
  • Mennyire lehet az eredményeket számszerűsíteni?
  • Hogyan lehet a megtérülést mérni olyan beruházások, projektek esetén, ami kevésbé megfogható eredménnyel jár?
  • Hogyan lehet a megtérülést mérni olyan beruházások, projektek esetén, ami nem csak IT oldalra terjed ki, illetve az eredmény nem IT oldalon jelentkezik?

Előadó: Bene Tibor, IT manager, Carlson Wagonlit Travel

14:45-15:15 Kávészünet

15:15-16:15 Small Buy - kis értékű termékek, szolgáltatások beszerzése

  • Hogyan lehetséges kezelni a kis értékű termékek, szolgáltatások beszerzését?
  • Milyen megoldások vannak a gyakorlati kivitelezésre, ha nincs szerződött partner ezek beszerzésére?
  • Mik az egyes megoldások előnyei, hátrányai?
  • Hogyan, mi alapján definiálhatóak ezek a beszerzések?
  • Értékhatár alapján, (kontrollálatlan beszerzés veszélye)
  • Termékcsoport meghatározás szerint?
  • Egyéb megoldások
  • Milyen Compliance nehézségeket vet fel az ad hock jellegű termékek, szolgáltatások beszerzése?
  • Honnan jött, ki engedélyezte, miért, hol? Compliance mutató

Előadó: Hackenberger Erika, Head of Procurement, IT Services Hungary

16:15 A szeminárium zárása

 

Részletek

Rendezvény kezdete: 2018. november 20. 9:00
Rendezvény vége: 2018. november 21. 17:00
Részvételi díj 249.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2018.október 5.
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 249,000.00
2 236,550.00
3 224,100.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.