E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Ön itt van: Kezdőlap Rendezvények Certfied képzés Certified Test Team Leader - Project & People Management - 2 napos szakmai tréning

Certified Test Team Leader - Project & People Management - 2 napos szakmai tréning

Bevezető

A kurzus moduljai:

1.Projektmenedzsment - Tesztmenedzsment

  • A tesztelés technikai és szervezeti keretei
  • Tesztkörnyezet kialakítása
  • Teszt stratégiák, tervek & újratervezés
  • Projekt fázisok felépítése & erőforrások allokálása
  • A tesztfolyamat ellenőrzése, a tesztelési feladatok végrehajtásának felügyelete, levezénylése
  • Dokumentálás, riportolás, hibajavítás

2.People Management

  • A tesztelési vezető, mint menedzser – TTL ismérvei
  • Saját vezetési stílus megtalálása, kialakítása
  • Teszt csapat felépítése, koordinálása, menedzselése, motiválása, teljesítményének értékelése
  • Kapcsolat és kommunikáció a fejlesztőkkel és az üzleti oldallal
  • Outsourcolt erőforrás kezelése, koordinálása

3.Soft skill tréning

  • Vezetési ismeretek, stílusok
  • Kommunikáció, tárgyalástechnika
  • Konfliktuskezelés, problémamegoldás, stresszkezelés

Előadók

A tréning szakembergárdája, többek között:

  • Albert Hajnalka, Technical Program Manager, GE Healthcare
  • Bánki Orsolya, Quality Management csoport vezető, Magyar Telekom Nyrt.
  • Csincsák Árpád, teszt vezető, GE Healthcare
  • Kasper Zsolt, IT tesztelési csoportvezető, Raiffeisen Bank Zrt
  • Kocsis Mihály, testpool csoport vezető és testmanager, T-Systems Zrt.
  • Dr. Kovács Attila, egyetemi docens, ELTE IK; MeasureIT Kft.
  • Sipeki Irén, mestertanár és vezető tréner, BGF KVIK
  • Szabó Ákos, informatikai igazgató, MetLife Europe d.a.c. Magyarországi Fióktelepe
  • Szenfner János, QA Manager, XAPT

Kinek ajánljuk?

Tréning ünk szólni kíván , elsősorban tesztelési vezetőknek, f rissen kinevezett tesztelési csapat vezetőknek, vezető tesztelőknek, szoftvertesztelőknek, tesztmenedzsereknek, test architect-eknek, t ovábbá olyan i nformatikai szakembereknek , akik teszt csapat vezetői ambíciókkal rendelkeznek.

1.nap

 Szakmai ismeretek dióhéjban

9.00 - 10.40

Alapfogalmak

  • A tesztmenedzser feladatai
  • Tesztelés a projektben
  • Szoftverminőség és tesztelés
  • Tesztelési alapelvek, a tesztelés gazdaságtana
  • A tesztelés mérése
  • Tesztfolyamat-javítás
  • Agilis tesztelés

Előadó: Dr. Kovács Attila , egyetemi docens, ELTE IK; MeasureIT Kft.

10.40 - 11.00 Kávészünet

Tesztmenedzsment - Projektmenedzsment

11.00 - 12.20

A tesztelés technikai és szervezeti keretei

  • A tesztelési folyamat helye a szoftver életciklusában, a fejlesztési folyamatban – Mikor érdemes bevonni a tesztelést, hol fog bekapcsolódni a folyamatba?
  • A megfelelő tesztelői szervezet felépítése - Hogy integrálódjanak a tesztelők a szervezetbe?
  • A tesztelés infrastrukturális kérdései
  • Teszt környezet meghatározása, kialakítása
  • A tesztelés szakaszai
  • Tesztelési szintek (tesztfázisok)
  • A teszt környezet és tesztelést támogató eszközök, teszt automatizálás
  • Agilis tesztelés
  • A tesztelési folyamat visszamérése, továbbfejlesztése

Előadó: Kasper Zsolt , IT tesztelési csoportvezető, Raiffeisen Bank Zrt.

12.20 - 13.20 Ebédszünet

13.20 - 15.00

13.20 - 15.00

Tesztelési stratégia, folyamatdefiníciók, tesztelési projektterv készítése

  • Miért van szükségünk küldetésre és stratégiára?
  • Stratégia kialakításának szempontjai – A stratégia vetülete, célja, szintje, kialakításának szereplői
  • Üzleti szempontok figyelembe vétele
  • Hogyan döntsük el, hogy milyen tesztelési stratégiát alakítsunk ki, illetve alkalmazzunk?
  • Határozzuk meg a tesztelés céljait, technikáit, szabályait!
  • Teszt tervezési technikák – Milyen szempontok alapján, hogyan kell a tesztelési tervet elkészíteni?
  • Management megfelelés
  • Mire kell odafigyelni a tesztelési terv, illetve a teszt protokollok elkészítésekor?
  • Kiket, hány főt érdemes bevonni a tesztelési terv készítésébe?
  • Hogyan vonjuk be a fejlesztés egyéb résztvevőit a tesztelési terv elkészítésébe és érvényesítésébe?
  • Tesztesetek specifikálása, tesztadat specifikálás
  • Teszteset paraméterezés 

Előadó: Kocsis Mihály, testpool csoport vezető és testmanager, T-Systems Zrt.

15.00 - 16.00

Dokumentálás, riportolás, hibajavítás

  • Hogyan kell dokumentálni, hogy az auditon megbízhatóan átmenjen a tesztelési folyamat?
  • Teszt projekt jelentés, teszt riport készítése – Mikor, hogyan, mit érdemes riportolni?
  • Milyen típusú riportokat érdemes készíteni, mi lehet hasznos a menedzsmentnek?
  • Milyen a jó riport? Milyen információkat érdemes gyűjteni a fejlesztés és a tesztelés során az effektív riportolás érdekében?
  • Mit tartalmazzon a teszt előrehaladási jegyzőkönyv?
  • Riportoló eszközök, megoldások, riportolási technikák
  • Hibakezelési praktikák

Előadó: Szabó Ákos, informatikai igazgató, MetLife Europe d.a.c. Magyarországi Fióktelepe

16.00 - 16.20 Kávészünet

16.20 – 17.40

Szoftvertesztelés projektmenedzsment alapokon

  • Módszertanok
    • Agilis, V-modell és vízes és modell szerinti megk özelítések
  • A követelm ények
  • Teszt stratégia meghatározása és implementálása
    • Automata vagy manuális? Tesztstratégia felépítése
  • A tesztelők eszköztára
    • Teszteszközök - „Jó munkához jó szerszám kell!”
  • Erőforrások szervezése, allokálása
  • Virtuális teszt csapat
    • Földrajzilag szétszórt teszt csapat kezelése
  • Tesztfolyamatok levezetése és felügyelete
  • Mérések a tesztelés során
    • Mit éri nem mérni é s mit nem
  • Rizikó és probléma kezelés
  • Tanulságok levonása
    • Tanuljunk a hibáinkbó

Előadók:Albert Hajnalka, Technical Program Manager, GE Healthcare & Csincsák Árpád , teszt vezető, GE Healthcare

17.40 Az első nap vége

2.nap

 People Management

9.00 - 11.10

A tesztelési vezető, mint menedzser

  • Mit jelent az, hogy Test Manager?
  • Mit jelent vezetőnek lenni
  • Milyen feladatai vannak?
  • Ki a jó Test Manager?
  • Tulajdonságai
  • Feladatai
  • Felelőségi kör
  • Következmények kezelése
  • Kommunikáció

Milyen vezető stílusok vannak?

  • Mikor melyik stílust használjuk?
  • Hogyan alakítsuk ki a szabályokat?
  • Hogyan motiváljunk?
  • Hogyan osszuk ki a feladatokat?
  • Hogyan fogadtassuk el magunkat a csapattal?

Teszt csapat képviselete

  • Mikor mondjunk nemet a külső kéréseknek?
  • Hogyan álljunk ki és támogassuk a csapatot más szervezetekkel szemben / mellett?
  • Hogyan fogadjunk be egy feladatot?
  • Hogyan határozzuk meg a rendelkezésre álló erőforrást a feladatokhoz?

Teszt csapat felépítése, koordinálása, menedzselése, motiválása

  • Hogyan építsünk csapatot?
  • Mire kell odafigyelni?
  • Milyen feladatokat és opciókat kell végig gondolni?
  • Milyen emberek kellenek?
  • Emberek felvétele
  • Milyen emberek kellenek a csapatba?
  • Hogyan válogassuk ki a megfelelő embert?
  • Milyen felvételi praktikákat alkalmazzunk?
  • Hogyan integráljuk az új embereket a csapatba?
  • Hogyan lesz egy csapatból egy jól működő csapat?
  • Hogyan vezessük a csapatot?
  • Motiváció kezelése
  • Visszajelzés adása
  • Alulmotiváltak kezelése
  • Értékelés
  • Elbocsátás
  • Hogyan vezessünk több csapatot?
  • Mire kell odafigyelni?
  • Milyen felelőségi köre van a Teszt Managernek?
  • Értékelés és motiválás

Előadó: Szenfner János, QA Manager, XAPT

11.10 - 11.30 Kávészünet

11.30 - 12.30

Outsourcolt erőforrás kezelése, koordinálása

  • Mikor érdemes külső tesztelő(ke)t igénybe venni?
  • Hogyan lehet eredményesen irányítani a közvetlenül nem hozzánk tartozó embereket?
  • Külső erőforrás ellenőrzése, és részükre visszajelzés adása
  • Hogyan zárjuk le a közös munkát?
  • Hogyan használjuk fel az outsourcolt tesztelők által előállított anyagot?
  • Mire lehet még jó, mire lehet még használni a külsős partnert?

Előadó: Bánki Orsolya , Quality Management csoport vezető, Magyar   Telekom  Nyrt.

12.30 – 13.30 Ebédszünet

Soft skill tréning

13.30 - 17.30 (közben kávészünet)

Vezetési ismeretek, stílusok

  • Korszerű vezetési elméletek dióhéjban
  • Saját vezetési stílus beazonosítása
  • Motiválás és vezetés

Kommunikációs stílusok és hatékonyság

  • A megértés gátjai
  • Beszéljünk egy nyelven!
  • Hogyan igazítsa kommunikációját a helyzethez?
  • A verbális és nonverbális csatornák a kommunikációban

Tárgyalástechnika

  • Információgazdálkodás
  • A kérdezés technikái – hogyan és mikor kérdezzek és hallgassak?
  • Nyertes-nyertes játszmák

Konfliktuskezelés, problémamegoldás, stresszkezelés

  • Konfliktusok és kezelésük a munkahelyen
  • Az agresszív, asszertív és passzív viselkedés
  • A problémamegoldó gondolkodás, mint a konfliktuskezelés egyik módszere
  • Stressz és coping stratégiák

Tréner: Sipeki Irén, mestertanár és vezető tréner, BGF KVIK

17.30 A szakmai kurzus vége

 

Részletek

Rendezvény kezdete: 2017. október 18. 9:00
Rendezvény vége: 2017. október 19. 17:00
Részvételi díj 249.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2017. szeptember 1.
Helyszín Mercure Budapest City Center
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 249,000.00
2 236,550.00
3 226,550.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.