QA Szoftver-minőségbiztosítás szeminárium
Bevezető
Letőségek & gyakorlati megvalósításuk
Főbb témakörök:
- A szoftverminőség-biztosítás megközelítései – Hogyan változik a QA?
- QA helye a szervezetben, szerepe és feladatai
- A minőségbiztosítás és a tesztelés kapcsolata; Minőségbiztosítás és fejlesztés kapcsolata
- Szoftverminőségi modellek és szabványok
- A szoftver minőségének értékelésére szolgáló szabványcsaládok
- Szoftvertesztelés a CMMI modellben
- Egyes fejlesztési folyamatokhoz kapcsolódó QA folyamatok
- Termék és process QA - Fókuszban a folyamatok minőségbiztosítása
- Szoftver-minőségbiztosítás központosítása és kiszervezése
- Szoftver-minőségbiztosítási eljárások és folyamatok dokumentációs kezelése
Kinek ajánljuk?
A kurzus szólni kíván:
- IT vezetőkhöz
- minőségbiztosítási – QA - vezetőkhöz
- minőségbiztosítási informatikusokhoz
- tesztelési, fejlesztési szakemberekhez
Előadók
Akiktől már biztosan tanulhat:
- Angyal Gergely, vezető tanácsadó, United Consult K2 Kft.
- Dr. Balla Katalin, ügyvezető igazgató, SQI Magyar Szoftverminőség Tanácsadó Intézet Kft .
- Bánki Orsolya, Quality Management csoport vezető, Magyar Telekom Nyrt.
- Csákó Tamás, Chief Software Testing Engineer, EPAM
- Ignácz Lívia, QA Manager, Magyar Telekom Nyrt.
- Magyari Melinda, E/E ColPAS Quality Leader, Quality & Process, Thyssenkrupp Presta Hungary Kft.
- Szenfner János, Head of QA, Docler Holding SSC
1.nap
9.00 – 11.00
QA alapkérdések
- Bevezetés
- Szoftvertesztelés és minőségbiztosítás kapcsolata
- Tesztelés, minőségbiztosítás helyzete hazánkban
- Nemzetközi szabványok, módszertanok
- Vállalati standardok szerepe
- Rendszer-bevezetési folyamat
- Minőségi körülmények auditálása
- Üzemeltetés, üzemi minőség
Előadó: Angyal Gergely, vezető tanácsadó, United Consult K2 Kft.
11.00 - 11.20 Kávészünet
11.20 – 12.20
QA folyamatok az autóiparban
- IT industry trendek
- Top 5 IT + 1 IT az automotívban
- Hogyan változik a QA?
- MEO-tól a minõségbiztosításig
- Vízesés vs. Agile fejlesztési modell
- Agile elemek a Vízesés modellben
Előadó: Magyari Melinda, E/E ColPAS Quality Leader, Quality & Process, T hyssenkrupp Presta Hungary Kft.
12.20 – 13.20 Ebédszünet
13.20 – 17.00 (közben kávészünet)
Szoftverminőségi modellek és szabványok
- Mit értünk egy adott szoftver „jó” minőségén?
- Szoftverminőség tanúsítása
- A leggyakrabban alkalmazott termék- és folyamat-alapú tanúsítási lehetőségek
- A különböző modellekben és szabványokban megjelenő minőségbiztosítási folyamatok bemutatása
A szoftver minőségének értékelésére szolgáló szabványcsaládok
- CMMI, TMMi, és az újonnan kiadott Automotive SPICE & a kapcsolódó mérési szabványok (ISO/IEC 330XX:2015 család)
- Az új ISo 9001 és az új ISo 12207 szabvány
- A szabványok és kapcsolatuk ismertetése
- A szabványok használatának bemutatása a szoftvertesztelési folyamatban
Szoftvertesztelés a CMMI modellben
- CMMI modellben megjelenő bevált tesztelési gyakorlatok és követelmények bemutatása
- Verifikáció és validáció céljainak és gyakorlatainak ismertetése és összehasonlítása
- A verifikációban megjelenő egyenrangú szemlézés fontossága
Előadó: Dr. Balla Katalin, ügyvezető igazgató, SQI Magyar Szoftverminőség Tanácsadó Intézet Kft .
17.00 Az első nap vége
2.nap
9.00 – 12.30 (közben kávészünet)
Termék és Folyamat QA - Fókuszban a folyamatok minőségbiztosítása a Telekomnál
Termék QA – szoftverfejlesztés esetén
- Deployment minőség, szoftver minőség, dokumentációk minősége mérésének szükségessége - Hogyan és mit mérjünk, hogyan támogassuk ezek javulását?
- Hatásos review technikák: pear review, code review, workshopok, szoftver bemutatók / demók
- Vendor kommunikáció - mit mikor?
Folyamatok QA
- Szabályzások felülvizsgálata, felelősségi körök elhatárolása, társ területekkel való együttműködés kialakítása
- Hogyan legyen a QA csapat támogató, ne számonkérő?
- Ne utólag ellenőrizzünk, hanem folyamatosan támogassuk a folyamatok megtörténtét
- Folyamatokhoz tartozó tudás átadás, oktatás, kompetencia javítás: Hogyan tudja a QA ezt támogatni?
Előadók: Bánki Orsolya, Quality Management csoport vezető, Magyar Telekom Nyrt.
Ignácz Lívia , QA Manager, Magyar Telekom Nyrt.
12.30 – 13.30 Ebédszünet
13.30 – 15.00
Szoftver-minőségbiztosítás központosítása és kiszervezése
Mikor és mely feladato(ka)t érdemes központosítani, illetve kiszervezni?
- Mit is jelent a központosítás és a kiszervezés?
- Mikor és miért érdemes központosítani, illetve kiszervezni?
Hogyan lehet a minőségbiztosítást cégcsoporton belül központosítani?
Center of excellence
- Definíció
- Miért hasznos?
- Hogyan valósítható meg kis, közép és nagyvállalat esetén?
- Esettanulmányok
Hogyan lehet a minőségbiztosítást cégcsoporton belül kiszervezni?
- SLA (Service Level Agreements) based testing
- Definíció
- Metrikák
- Managed Testing Services
- Definíció
- Hogyan valósítható meg?
- A folyamat lépései: Assess/transition; Implement; Transform; Optimize
- Hogyan mérhető a kiszervezés sikeressége?
- Cloud szerepe a minőségbiztosítás kiszervezése esetén
Előadó: Csákó Tamás, Chief Software Testing Engineer, EPAM
15.00 – 15.15 Kávészünet
15.15 – 16.00
Esettanulmány: QA Teszt Automatizálás kiszervezés és/vagy központosítás a Megbízó oldaláról
- Elő történet
- Jelenlegi helyzet
- Célok és Miértek
- Folyamatok
- A jövő
- Cloud vs. saját környezet
-
Igények és Miértek
- Teszt Automatizálás
- Geo Lokáció
- Valós eszközök
- Összehasonlítás
- Következtetés
- Q&A
Előadó: Szenfner János, Head of QA, Docler Holding SSC
16.00 A szakmai képzés vége
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2016. december 08. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2016. december 09. 17:00 |
Részvételi díj | 249.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2016. október 21. |
Helyszín |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 249,000.00 |
2 | 236,550.00 |
3 | 226,550.00 |