E-közigazgatás 2023    Flottamenedzsment ősz    Kollégából felettes   Dokumentumkezelés   Regulatory

 

Ön itt van: Kezdőlap Rendezvények Tréning Certified Test Team Leader Project & People Management - 3 napos tréning

Certified Test Team Leader Project & People Management - 3 napos tréning

Bevezető

3 nap – 3 modul:

1.Projektmenedzsment - Tesztmenedzsment

  • A tesztelés technikai és szervezeti keretei
  • Tesztkörnyezet kialakítása
  • Teszt stratégiák, tervek & újratervezés
  • Projekt fázisok felépítése & erőforrások allokálása
  • A tesztfolyamat ellenőrzése, a tesztelési feladatok végrehajtásának felügyelete, levezénylése
  • Dokumentálás, riportolás, hibajavítás

2.People Management

  • A tesztelési vezető, mint menedzser – TTL ismérvei
  • Saját vezetési stílus megtalálása, kialakítása
  • Teszt csapat felépítése, koordinálása, menedzselése, motiválása, teljesítményének értékelése
  • Kapcsolat és kommunikáció a fejlesztőkkel és az üzleti oldallal
  • Outsourcolt erőforrás kezelése, koordinálása

3.Soft skill tréning

  • Vezetési ismeretek, stílusok
  • Kommunikáció, tárgyalástechnika
  • Konfliktuskezelés, problémamegoldás, stresszkezelés

Szakemberek

A tréning szakembergárdája:

  • Bánki Orsolya, Quality Management csoport vezető, Magyar Telekom Nyrt.
  • Kasper Zsolt , IT tesztelési csoportvezető, Raiffeisen Bank Zrt.
  • Dr. Kovács Attila , egyetemi docens, ELTE IK; MeasureIT Kft.
  • Papp László, Test Manager, Axa Bank
  • Pesze Zsolt, Head of Project Management, NNG Kft.
  • Kaló Attila, szakpszichológus, tréner, coach
  • Szabó Ákos, Project Manager, NNG Kft.
  • Szaniszló Tünde, tesztelői csoport vezető, GE Healthcare
  • Szenfner János , QA Lead, Black Swan Data

Kinek ajánljuk?

Tréning ünk szólni kíván , elsősorban tesztelési vezetőknek, f rissen kinevezett tesztelési csapat vezetőknek, vezető tesztelőknek, szoftvertesztelőknek, tesztmenedzsereknek, test architect-eknek, t ovábbá olyan i nformatikai szakembereknek , akik teszt csapat vezetői ambíciókkal rendelkeznek.

1.nap

 Szakmai ismeretek dióhéjban

9.00-11.10

Alapfogalmak

  • A tesztmenedzser feladatai
  • Tesztelés a projektben
  • Szoftverminőség és tesztelés
  • Tesztelési alapelvek, a tesztelés gazdaságtana
  • A tesztelés mérése
  • Tesztfolyamat-javítás
  • Agilis tesztelés

Előadó: Dr. Kovács Attila , egyetemi docens, ELTE IK; MeasureIT Kft.

11.10-11.30 Kávészünet

Projektmenedzsment - Tesztmenedzsment

11.30-13.00

A tesztelés technikai és szervezeti keretei

  • A tesztelési folyamat helye a szoftver életciklusában, a fejlesztési folyamatban – Mikor érdemes bevonni a tesztelést, hol fog bekapcsolódni a folyamatba?
  • A megfelelő tesztelői szervezet felépítése - Hogy integrálódjanak a tesztelők a szervezetbe?
  • A tesztelés infrastrukturális kérdései
  • Teszt környezet meghatározása, kialakítása
  • A tesztelés szakaszai
  • Tesztelési szintek (tesztfázisok)
  • A teszt környezet és tesztelést támogató eszközök, teszt automatizálás
  • Agilis tesztelés
  • A tesztelési folyamat visszamérése, továbbfejlesztése

Előadó: Kasper Zsolt , IT tesztelési csoportvezető, Raiffeisen Bank Zrt.

13.00-13.50 Ebédszünet

13.50-17.00 (Közben kávészünet)

Tesztelési stratégia, folyamatdefiníciók, tesztelési projektterv készítése

  • Miért van szükségünk küldetésre és stratégiára?
  • Stratégia kialakításának szempontjai – A stratégia vetülete, célja, szintje, kialakításának szereplői
  • Üzleti szempontok figyelembe vétele
  • Hogyan döntsük el, hogy milyen tesztelési stratégiát alakítsunk ki, illetve alkalmazzunk?
  • Határozzuk meg a tesztelés céljait, technikáit, szabályait!
  • Teszt tervezési technikák – Milyen szempontok alapján, hogyan kell a tesztelési tervet elkészíteni?
  • Mire kell odafigyelni a tesztelési terv, illetve a teszt protokollok elkészítésekor?
  • Kiket, hány főt érdemes bevonni a tesztelési terv készítésébe?
  • Hogyan vonjuk be a fejlesztés egyéb résztvevőit a tesztelési terv elkészítésébe és érvényesítésébe?
  • Tesztesetek specifikálása, tesztadat specifikálás

Előadó: Pesze Zsolt, Head of Project Management, NNG Kft.

Dokumentálás, riportolás, hibajavítás

  • Hogyan kell dokumentálni, hogy az auditon megbízhatóan átmenjen a tesztelési folyamat?
  • Teszt projekt jelentés, teszt riport készítése – Mikor, hogyan, mit érdemes riportolni?
  • Milyen típusú riportokat érdemes készíteni, mi lehet hasznos a menedzsmentnek?
  • Milyen a jó riport? Milyen információkat érdemes gyűjteni a fejlesztés és a tesztelés során az effektív riportolás érdekében?
  • Mit tartalmazzon a teszt előrehaladási jegyzőkönyv?
  • Riportoló eszközök, megoldások, riportolási technikák
  • Hibakezelési praktikák

Előadó: Szabó Ákos, Project Manager, NNG Kft.

17.00 Az első nap vége

2. nap

2.nap, 2016. szeptember 29, csütörtök

9.00-10.45

Szoftvertesztelés projektmenedzsment alapokon

  • Módszertan és eszköztár
  • Milyen tesztmenedzsment eszközöket vezessünk be?
  • Tesztelés szintjeinek meghatározása, p rojekt fázisok felépítése & erőforrások szervezése, allokálása – Hol, mikor, ki kapcsolódjon be a folyamatba? Mikor kinek mi a feladata?
  • Feladatok begyűjtése, kiosztása, priorizálása
  • A tesztfolyamat ellenőrzése, a tesztelési feladatok végrehajtásának felügyelete, levezetése – Hogyan tudjuk a kontrollt a tesztelésen tartani?
  • Mérések a tesztelés során – Mit mérjünk? Mérési rendszer kidolgozása
  • Hogyan tud segíteni a vezető a projekt határidőre történő leszállításában?
  • Rizikó és probléma kezelés
  • Mi tévők legyünk, ha állandóan változik a program ütemezése? Hogyan lehet a plusz bejövő munkát a tervbe beépíteni? Újratervezés, erőforrás átcsoportosítás,…
  • Mennyire lehet kivédeni, megéri-e ennyiszer újratervezni?
  • Projekt lezárása – Döntés előkészítés, tanulságok levonása, felhasználása
  • Tesztelés menedzselése olyan környezetben, amikor a tesztelők földrajzilag távol helyezkednek el egymástól

Előadó: Szaniszló Tünde, tesztelői csoport vezető, GE Healthcare

10.45-11.00 Kávészünet

People Management

11.00-15.30 (Közben ebédszünet)

A tesztelési vezető, mint menedzser

  • Mit jelent az, hogy Test Manager?
    • Mit jelent vezetőnek lenni
  • Milyen feladatai vannak?
  • Ki a jó Test Manager?
    • Tulajdonságai
    • Feladatai
    • Felelőségi kör
    • Következmények kezelése
    • Kommunikáció
  • Milyen vezető stílusok vannak?
    • Mikor melyik stílust használjuk?
    • Hogyan alakítsuk ki a szabályokat?
    • Hogyan motiváljunk?
    • Hogyan osszuk ki a feladatokat?
    • Hogyan fogadtassuk el magunkat a csapattal?
  • Teszt csapat képviselete
    • Mikor mondjunk nemet a külső kéréseknek?
    • Hogyan álljunk ki és támogassuk a csapatot más szervezetekkel szemben / mellett?
    • Hogyan fogadjunk be egy feladatot?
    • Hogyan határozzuk meg a rendelkezésre álló erőforrást a feladatokhoz?

Teszt csapat felépítése, koordinálása, menedzselése, motiválása

  • Hogyan építsünk csapatot?
    • Mire kell odafigyelni?
    • Milyen feladatokat és opciókat kell végig gondolni?
    • Milyen emberek kellenek?
  • Emberek felvétele
    • Milyen emberek kellenek a csapatba?
    • Hogyan válogassuk ki a megfelelő embert?
    • Milyen felvételi praktikákat alkalmazzunk?
    • Hogyan integráljuk az új embereket a csapatba?
    • Hogyan lesz egy csapatból egy jól működő csapat?
  • Hogyan vezessük a csapatot?
    • Motiváció kezelése
    • Visszajelzés adása
    • Alulmotiváltak kezelése
    • Értékelés
    • Elbocsátás
  • Hogyan vezessünk több csapatot?
    • Mire kell odafigyelni?
    • Milyen felelőségi köre van a Teszt Managernek?
    • Értékelés és motiválás
Előadók: Papp László, Test Manager, Axa Bank & Szenfner János, QA Lead, Black Swan Data

15.30-15.45 Kávészünet

15.45-17.00

Outsourcolt erőforrás kezelése, koordinálása

  • Mikor érdemes külső tesztelő(ke)t igénybe venni?
  • Hogyan lehet eredményesen irányítani a közvetlenül nem hozzánk tartozó embereket?
  • Külső erőforrás ellenőrzése, és részükre visszajelzés adása
  • Hogyan zárjuk le a közös munkát?
  • Hogyan használjuk fel az outsourcolt tesztelők által előállított anyagot?
  • Mire lehet még jó, mire lehet még használni a külsős partnert?

Előadó: Bánki Orsolya, Quality Management csoport vezető, Magyar Telekom Nyrt.

17.00 A második nap vége

3. nap

3.nap, 2016. szeptember 30., péntek

Soft skill tréning

9.00-16.30

Vezetési ismeretek, stílusok

  • Korszerű vezetési elméletek dióhéjban
  • Saját vezetési stílus beazonosítása
  • Motiválás és vezetés

Kommunikációs stílusok és hatékonyság

  • A megértés gátjai
  • Beszéljünk egy nyelven!
  • Hogyan igazítsa kommunikációját a helyzethez?
  • A verbális és nonverbális csatornák a kommunikációban

Tárgyalástechnika

  • Információgazdálkodás
  • A kérdezés technikái – hogyan és mikor kérdezzek és hallgassak?
  • Nyertes-nyertes játszmák

Konfliktuskezelés, problémamegoldás, stresszkezelés

  • Konfliktusok és kezelésük a munkahelyen
  • Az agresszív, asszertív és passzív viselkedés
  • A problémamegoldó gondolkodás, mint a konfliktuskezelés egyik módszere
  • Stressz és coping stratégiák

Tréner: Sipeki Irén, mestertanár, BGF KVIK és vezető tréner

16.30 A tréning vége

Részletek

Rendezvény kezdete: 2016. szeptember 28. 9:00
Rendezvény vége: 2016. szeptember 30. 17:00
Részvételi díj 369.000 HUF+ÁFA
Early bird határidő 2016. augusztus 12.
We are no longer accepting registration for this event

Csoportos kedvezmény

Résztvevők száma Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA)
1 369,000.00
2 352,050.00
3 342,050.00

Ez a webhely a böngészés tökéletesítése érdekében cookie-kat használ.