Certified Test Team Leader Project & People Management - 3 napos tréning
Bevezető
3 nap – 3 modul:
1.Projektmenedzsment - Tesztmenedzsment
- A tesztelés technikai és szervezeti keretei
- Tesztkörnyezet kialakítása
- Teszt stratégiák, tervek & újratervezés
- Projekt fázisok felépítése & erőforrások allokálása
- A tesztfolyamat ellenőrzése, a tesztelési feladatok végrehajtásának felügyelete, levezénylése
- Dokumentálás, riportolás, hibajavítás
2.People Management
- A tesztelési vezető, mint menedzser – TTL ismérvei
- Saját vezetési stílus megtalálása, kialakítása
- Teszt csapat felépítése, koordinálása, menedzselése, motiválása, teljesítményének értékelése
- Kapcsolat és kommunikáció a fejlesztőkkel és az üzleti oldallal
- Outsourcolt erőforrás kezelése, koordinálása
3.Soft skill tréning
- Vezetési ismeretek, stílusok
- Kommunikáció, tárgyalástechnika
- Konfliktuskezelés, problémamegoldás, stresszkezelés
Szakemberek
A tréning szakembergárdája:
- Bánki Orsolya, Quality Management csoport vezető, Magyar Telekom Nyrt.
- Kasper Zsolt , IT tesztelési csoportvezető, Raiffeisen Bank Zrt.
- Dr. Kovács Attila , egyetemi docens, ELTE IK; MeasureIT Kft.
- Papp László, Test Manager, Axa Bank
- Pesze Zsolt, Head of Project Management, NNG Kft.
- Kaló Attila, szakpszichológus, tréner, coach
- Szabó Ákos, Project Manager, NNG Kft.
- Szaniszló Tünde, tesztelői csoport vezető, GE Healthcare
- Szenfner János , QA Lead, Black Swan Data
Kinek ajánljuk?
Tréning ünk szólni kíván , elsősorban tesztelési vezetőknek, f rissen kinevezett tesztelési csapat vezetőknek, vezető tesztelőknek, szoftvertesztelőknek, tesztmenedzsereknek, test architect-eknek, t ovábbá olyan i nformatikai szakembereknek , akik teszt csapat vezetői ambíciókkal rendelkeznek.
1.nap
Szakmai ismeretek dióhéjban
9.00-11.10
Alapfogalmak
- A tesztmenedzser feladatai
- Tesztelés a projektben
- Szoftverminőség és tesztelés
- Tesztelési alapelvek, a tesztelés gazdaságtana
- A tesztelés mérése
- Tesztfolyamat-javítás
- Agilis tesztelés
Előadó: Dr. Kovács Attila , egyetemi docens, ELTE IK; MeasureIT Kft.
11.10-11.30 Kávészünet
Projektmenedzsment - Tesztmenedzsment
11.30-13.00
A tesztelés technikai és szervezeti keretei
- A tesztelési folyamat helye a szoftver életciklusában, a fejlesztési folyamatban – Mikor érdemes bevonni a tesztelést, hol fog bekapcsolódni a folyamatba?
- A megfelelő tesztelői szervezet felépítése - Hogy integrálódjanak a tesztelők a szervezetbe?
- A tesztelés infrastrukturális kérdései
- Teszt környezet meghatározása, kialakítása
- A tesztelés szakaszai
- Tesztelési szintek (tesztfázisok)
- A teszt környezet és tesztelést támogató eszközök, teszt automatizálás
- Agilis tesztelés
- A tesztelési folyamat visszamérése, továbbfejlesztése
Előadó: Kasper Zsolt , IT tesztelési csoportvezető, Raiffeisen Bank Zrt.
13.00-13.50 Ebédszünet
13.50-17.00 (Közben kávészünet)
Tesztelési stratégia, folyamatdefiníciók, tesztelési projektterv készítése
- Miért van szükségünk küldetésre és stratégiára?
- Stratégia kialakításának szempontjai – A stratégia vetülete, célja, szintje, kialakításának szereplői
- Üzleti szempontok figyelembe vétele
- Hogyan döntsük el, hogy milyen tesztelési stratégiát alakítsunk ki, illetve alkalmazzunk?
- Határozzuk meg a tesztelés céljait, technikáit, szabályait!
- Teszt tervezési technikák – Milyen szempontok alapján, hogyan kell a tesztelési tervet elkészíteni?
- Mire kell odafigyelni a tesztelési terv, illetve a teszt protokollok elkészítésekor?
- Kiket, hány főt érdemes bevonni a tesztelési terv készítésébe?
- Hogyan vonjuk be a fejlesztés egyéb résztvevőit a tesztelési terv elkészítésébe és érvényesítésébe?
- Tesztesetek specifikálása, tesztadat specifikálás
Előadó: Pesze Zsolt, Head of Project Management, NNG Kft.
Dokumentálás, riportolás, hibajavítás
- Hogyan kell dokumentálni, hogy az auditon megbízhatóan átmenjen a tesztelési folyamat?
- Teszt projekt jelentés, teszt riport készítése – Mikor, hogyan, mit érdemes riportolni?
- Milyen típusú riportokat érdemes készíteni, mi lehet hasznos a menedzsmentnek?
- Milyen a jó riport? Milyen információkat érdemes gyűjteni a fejlesztés és a tesztelés során az effektív riportolás érdekében?
- Mit tartalmazzon a teszt előrehaladási jegyzőkönyv?
- Riportoló eszközök, megoldások, riportolási technikák
- Hibakezelési praktikák
Előadó: Szabó Ákos, Project Manager, NNG Kft.
17.00 Az első nap vége
2. nap
2.nap, 2016. szeptember 29, csütörtök
9.00-10.45
Szoftvertesztelés projektmenedzsment alapokon
- Módszertan és eszköztár
- Milyen tesztmenedzsment eszközöket vezessünk be?
- Tesztelés szintjeinek meghatározása, p rojekt fázisok felépítése & erőforrások szervezése, allokálása – Hol, mikor, ki kapcsolódjon be a folyamatba? Mikor kinek mi a feladata?
- Feladatok begyűjtése, kiosztása, priorizálása
- A tesztfolyamat ellenőrzése, a tesztelési feladatok végrehajtásának felügyelete, levezetése – Hogyan tudjuk a kontrollt a tesztelésen tartani?
- Mérések a tesztelés során – Mit mérjünk? Mérési rendszer kidolgozása
- Hogyan tud segíteni a vezető a projekt határidőre történő leszállításában?
- Rizikó és probléma kezelés
- Mi tévők legyünk, ha állandóan változik a program ütemezése? Hogyan lehet a plusz bejövő munkát a tervbe beépíteni? Újratervezés, erőforrás átcsoportosítás,…
- Mennyire lehet kivédeni, megéri-e ennyiszer újratervezni?
- Projekt lezárása – Döntés előkészítés, tanulságok levonása, felhasználása
- Tesztelés menedzselése olyan környezetben, amikor a tesztelők földrajzilag távol helyezkednek el egymástól
Előadó: Szaniszló Tünde, tesztelői csoport vezető, GE Healthcare
10.45-11.00 Kávészünet
People Management
11.00-15.30 (Közben ebédszünet)
A tesztelési vezető, mint menedzser
- Mit jelent az, hogy Test Manager?
-
- Mit jelent vezetőnek lenni
- Milyen feladatai vannak?
- Ki a jó Test Manager?
-
- Tulajdonságai
- Feladatai
- Felelőségi kör
- Következmények kezelése
- Kommunikáció
- Milyen vezető stílusok vannak?
-
- Mikor melyik stílust használjuk?
- Hogyan alakítsuk ki a szabályokat?
- Hogyan motiváljunk?
- Hogyan osszuk ki a feladatokat?
- Hogyan fogadtassuk el magunkat a csapattal?
- Teszt csapat képviselete
-
- Mikor mondjunk nemet a külső kéréseknek?
- Hogyan álljunk ki és támogassuk a csapatot más szervezetekkel szemben / mellett?
- Hogyan fogadjunk be egy feladatot?
- Hogyan határozzuk meg a rendelkezésre álló erőforrást a feladatokhoz?
Teszt csapat felépítése, koordinálása, menedzselése, motiválása
- Hogyan építsünk csapatot?
-
- Mire kell odafigyelni?
- Milyen feladatokat és opciókat kell végig gondolni?
- Milyen emberek kellenek?
- Emberek felvétele
-
- Milyen emberek kellenek a csapatba?
- Hogyan válogassuk ki a megfelelő embert?
- Milyen felvételi praktikákat alkalmazzunk?
- Hogyan integráljuk az új embereket a csapatba?
- Hogyan lesz egy csapatból egy jól működő csapat?
- Hogyan vezessük a csapatot?
-
- Motiváció kezelése
- Visszajelzés adása
- Alulmotiváltak kezelése
- Értékelés
- Elbocsátás
- Hogyan vezessünk több csapatot?
-
- Mire kell odafigyelni?
- Milyen felelőségi köre van a Teszt Managernek?
- Értékelés és motiválás
Előadók: Papp László, Test Manager, Axa Bank & Szenfner János, QA Lead, Black Swan Data
15.30-15.45 Kávészünet
15.45-17.00
Outsourcolt erőforrás kezelése, koordinálása
- Mikor érdemes külső tesztelő(ke)t igénybe venni?
- Hogyan lehet eredményesen irányítani a közvetlenül nem hozzánk tartozó embereket?
- Külső erőforrás ellenőrzése, és részükre visszajelzés adása
- Hogyan zárjuk le a közös munkát?
- Hogyan használjuk fel az outsourcolt tesztelők által előállított anyagot?
- Mire lehet még jó, mire lehet még használni a külsős partnert?
Előadó: Bánki Orsolya, Quality Management csoport vezető, Magyar Telekom Nyrt.
17.00 A második nap vége
3. nap
3.nap, 2016. szeptember 30., péntek
Soft skill tréning
9.00-16.30
Vezetési ismeretek, stílusok
- Korszerű vezetési elméletek dióhéjban
- Saját vezetési stílus beazonosítása
- Motiválás és vezetés
Kommunikációs stílusok és hatékonyság
- A megértés gátjai
- Beszéljünk egy nyelven!
- Hogyan igazítsa kommunikációját a helyzethez?
- A verbális és nonverbális csatornák a kommunikációban
Tárgyalástechnika
- Információgazdálkodás
- A kérdezés technikái – hogyan és mikor kérdezzek és hallgassak?
- Nyertes-nyertes játszmák
Konfliktuskezelés, problémamegoldás, stresszkezelés
- Konfliktusok és kezelésük a munkahelyen
- Az agresszív, asszertív és passzív viselkedés
- A problémamegoldó gondolkodás, mint a konfliktuskezelés egyik módszere
- Stressz és coping stratégiák
Tréner: Sipeki Irén, mestertanár, BGF KVIK és vezető tréner
16.30 A tréning vége
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2016. szeptember 28. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2016. szeptember 30. 17:00 |
Részvételi díj | 369.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2016. augusztus 12. |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 369,000.00 |
2 | 352,050.00 |
3 | 342,050.00 |