IT cost és projekt controlling szeminárium
Bevezető
Melyek a rendezvény fő témái?
- Az IT controlling és az IT controller szerepe a modern vállalati környezetben
- Asset Management: avagy mit is controllálnuk pontosan?
- Az eszközmenedzsment hardver és szoftver oldala
- Beruházás és költségtervezés
- Mérőszámok a controlling folyamatokban
- IT szolgáltatások árazása
- Projekt controlling rendszerek kialakítása
- Outsourcing döntések előkészítése
- Az SLA kialakításának szempontjai
Jöjjön el a szemináriumra, amennyiben:
- gyakorlati ismereteket szeretne kapni a költségcsökkentés és beruházás tervezés hatékony eszközeiről,
- tudni szeretné, hogyan és milyen mérőszámokkal lehet az IT terület hatékonyságát mérni,
- iránymutatást szeretne kapni a projekt controlling folyamataihoz,
- és megismerné az IT szolgáltatások árazásának módszereit!
Előadók
Akiket már biztosan szakértőink között köszönthetünk:
- Fekete Attila , Ügyvezető, Vezető ISMS auditor, Igazságügyi szakértő
- Juhász Zoltán , IT controlling és irányítási vezető, Raiffeisen Bank
- Karaba Zoltán , Global IT Transition & Transformation Manager, BP
- Klotz Tamás , Senior Presales Advisor, SAP Hungary Kft.
- Szabó László , Capability Manager, Hewlett-Packard Magyarország Kft.
Kinek szól a képzés?
Rendezvényünk szólni kíván:
- informatikai igazgatók, vezetők, vezető munkatársak
- az informatikai stratégia döntéshozói
- informatikai projektek vezetői
- gazdasági, pénzügyi vezetők
1.nap
8:30 Regisztráció
8:50 Megnyitó az IIR részéről
9:00 – 10:30 Az IT controlling folyamat és az IT controller szerepe a vállalat működésében
- Miért, kinek és mikor kell IT controlling
- Hogyan tervezzen az IT controlling
- Követő és folyamatba épített kontrollok
- IT controlling megvalósíthatóságának feltételei
- IT és az IT controlling eredményessége, hatékonysága
Előadó: Fekete Attila , Ügyvezető, Vezető ISMS auditor, Igazságügyi szakértő
10:30 – 11:00 Kávészünet
11:00 – 12:30 Asset Management: avagy mit is controllálunk pontosan?
Az eszközmenedzsment hardver oldala:
- Mennyire kötöttek a hardver beszerzések?
- Milyen szempontokat kell érvényesíteni az eszközbeszerzések/kivezetések során?
- Hogyan kezeljük a beruházásokat számviteli szempontból?
- Hogyan alakítható ki a karbantartási költségek controllingja?
- Hogyan alakul az informatikai eszközök menedzsmentje és ROI kapcsolata?
- Béreljünk vagy beruházzunk? Hogyan döntsünk?
Az eszközmenedzsment szoftver oldala:
- Security:
- Hogyan alakítható ki az információbiztonság controllingja?
- Adatbiztonság, adatvédelem szempontjából melyek a legfontosabb követelmények?
- Licencek:
- Hogyan lehet a nem használt licenceket kivezetni?
- Miként lehet a szoftver igényeket pontosan felmérni?
- Hogyan lehet a licence költségeket csökkenteni, valamint hogyan valósítható meg ezek controllingja?
- Hogyan döntsük el, hogy melyik jobb nekünk, az egyszeri beruházás vagy a havi díjas konstrukció?
- Alkalmazás:
- Hogyan lehet a mobilalkalmazásokat megfelelően szabályozni?
- Cloud computing:
- Milyen ROI-val érdemes számolni? Megéri-e bevezetni? Milyen controlling szempontokat érdemes figyelembe venni a megvalósítás során?
- Hogyan alakítható ki a költségkontroll a felhő alapú szolgáltatásoknál? Mi a költségvonzata?
- BYOD:
- Növelhető-e a munka hatékonysága a segítségével? Hozhat-e árbevétel növekedést az ezzel elért költségcsökkentés? Mennyi biztonsággal kapcsolatos többletköltséget von maga után?
- BCP és BCM
- Hogyan kezelhetőek a controlling számára a katasztrófamenedzsmenttel kapcsolatosan felmerülő költségek?
- Hogyan alakítható ki az üzletfolytonosság controllingja?
- Továbbá
- Miképpen valósítható meg a felhő alapú szolgáltatások controllingja?
Előadó: Karaba Zoltán , Global IT Transition & Transformation Manager, BP
12:30 – 13:30 Ebédszünet
13:30 – 15:00 Beruházás és költségtervezés a controlling folyamatokban
- Hogyan épül fel az informatikai költségstruktúra?
- Hol van az IT büdzsé helye a szervezetben?
- Tervezés és beszámolás: Hogyan alakítsuk ki a szervezet felelősségi és elszámolási rendszerét?
- Hogyan tudja IT controlling árképzésen, mérésen keresztül elősegíteni a demand management megfelelő működését cégcsoporton belül?
- Milyen controlling szempontokat kell figyelembe venni az eszköz és alkatrész igények, valamint egyéb beszerzések tervezésénél és jóváhagyásánál?
- Milyen beszerzési tervet kérjen a pénzügy az IT beszerzések tervezése során?
- Informatikai működés hatékonysága vagy költséghatékonyság: érdemes-e kompromisszumot kötni a szükséges fejlesztések elbírálásakor?
- Hogyan és milyen megtérüléssel kell számolni az IT beruházások kialakítása során?
- Controlling szempontok alapján melyik a kifizetődőbb? A dobozos termékek, az egyedi, szervezetre szabható piaci megoldások vagy esetleg a saját, belső fejlesztés?
- Melyek az IT audit során felmerülő megszorítási pontok?
- Hogyan kell számolni az akvizíciós értéket?
- Melyek a legköltségesebb területek és milyen módon lehet ezen költségeket racionalizálni?
- Milyen rugalmas bővítési lehetőségek vannak?
- Hogyan és milyen módszertanok alapján alakítható ki az IT költségek allokációja?
- Milyen módszerekkel határozhatóak meg az indirekt költségek?
Előadó: Klotz Tamás , Senior Presales Advisor, SAP Hungary Kft.
15:00 – 15:30 Kávészünet
15:30 – 17:00 Mérőszámok a controlling folyamatokban
- Összefoglaló a controlling keretrendszerekről (ITIL, COBIT), ezek ajánlásai és implementálásai
- Melyek azok a sarokszámok, melyek releváns elemei a szervezet IT controlling rendszerének?
- Milyen mérőszámok segítségével kaphat releváns adatokat egy adott időszak/projektfolyamat összehasonlításához?
- Hogyan alakíthatók ki controlling mérőszámok az IT működésének főbb területeire és melyek ezek legtipikusabb példái?
- Hogyan mérhető a különböző egységek/projektek teljesítménye controlling szempontból? Milyen fedezeti struktúrák léteznek? Hogyan lehet a felmerülő költségeket a folyamatokhoz igazítani?
- Mi legyen a költségek vetítési alapja? Adott felhasználók, egységek, folyamatok vagy projektek? Mi ad releváns mérési adatokat?
Előadó: felkérés alatt
2.nap
9:00 – 10:30 IT szolgáltatások árazása
- Milyen módszerek állnak rendelkezésre az IT pénzügyi mérésére?
- Hogyan lehet a belső folyamatokat árazni?
- Szolgáltatáskatalógus összeállítása – milyen szolgáltatásokat árazunk a kimeneti oldalon?
- Hogyan hasonlítható össze egy belsős szolgáltatás fejlesztése egy kiszervezett szolgáltatással?
- Profitcentrum vagy költségcentrum?
- Költségösszetevők azonosítása – milyen költségek jelentkeznek a bemeneti oldalon?
- Közvetlen/közvetett költségek felosztása
- Költségfelosztási modell kialakítása és használata a gyakorlatban
- Nyilvántartások strukturálása, buktatók
- A belső árazás különböző szintjei – üzleti szegmensek vs. szervezeti egységek
- Transzparencia – a vállalat különböző területeinek motiválása az IT költségek optimalizálása érdekében
- Hogyan határozható meg egy termék vagy szolgáltatás piaci ára a transzferár folyamatok kapcsán?
Előadó: Juhász Zoltán , IT controlling és irányítási vezető, Raiffeisen Bank
10:30 – 11:00 Kávészünet
11:00 – 12:30 Projekt controlling rendszerek kialakítása
- Tervezési fázis lépései
- Bevezetés gyakorlata
- Technikai megvalósítások
- Vezetői jóváhagyás
- Emberi tényező
- Folyamatoptimalizálás
- Tapasztalatok, tanulságok
Előadó: Szabó László , Capability Manager, Hewlett-Packard Magyarország Kft.
12:30 – 13:30 Ebédszünet
13:30 – 15:00 Outsourcing döntések előkészítése
- Költségcsökkentés céljából mely területeket érdemes kiszervezni, és melyeken érdemes hosszú távon a saját üzemeltetést választani?
- Milyen üzleti szempontokat érdemes figyelembe venni a kiszervezésnél?
- Miért és hogyan születik meg a döntés? Milyen számítások, mutatók alapján? Hogyan lehetséges ezek utólagos visszamérése?
- Mennyivel kifizetődőbb a kiszervezés a saját tevékenységnél (a tevékenységi köröket figyelembe véve)?
- Mennyibe kerül ez valójában?
- Milyen “vakfoltokat” érdemes figyelembe venni, hogy teljes körű és pontos számításokkal alapozzuk meg a döntést?
- Milyen gyakorisággal érdemes felülbírálni a rendszert, hogy valós képet kapjunk annak hatékonyságáról?
- Hogyan támogatja a kiszervezés a hosszú távú stratégiát?
Előadó: Karaba Zoltán , Global IT Transition & Transformation Manager, BP
15:00 – 15:30 Kávészünet
15:30– 17:00 Service Level Agreement kialakításának szempontjai
- Mi a controller szerepe az SLA kialakításánál?
- Hogyan kell az SLA-t a legoptimálisabban meghatározni?
- Melyek az összehasonlíthatósági és jövedelmezőségi szempontok az SLA számításnál?
- Hogyan lehet az SLA-kat, illetve ezek működési, minőségi szintjeit árazni?
- Hogyan lehet biztosítani, hogy minden lehetséges eseményre kiterjedjen?
- Milyen szakértelmet kívánnak az egyes támogatási szintek? Milyen protokoll szerint történjen a hibakezelés?
- Milyen módokon lehet növelni a call centerek szakértelmét?
- Hogyan és milyen lépésekben kerül megoldásra egy SLA esemény?
- Milyen szempontokat kell figyelembe venni a szerződés megkötésekor? (válaszidő, megoldási idő, optimális kihasználtság elérése, szerződésmódosítási opció, stb.)
Előadó: Karaba Zoltán , Global IT Transition & Transformation Manager, BP
Részletek
Rendezvény kezdete: | 2016. október 10. 9:00 |
Rendezvény vége: | 2016. október 11. 17:00 |
Részvételi díj | 249.000 HUF+ÁFA |
Early bird határidő | 2016. augusztus 26. |
Helyszín |
Csoportos kedvezmény
Résztvevők száma | Részvételi díj/fő( HUF+ÁFA) |
---|---|
1 | 249,000.00 |
2 | 236,550.00 |
3 | 226,550.00 |